shahkarami

برخورد قاطع با پدیده سگ گردانی در کرج

تصویر روز: از دو روز پیش در فضای اجتماعی و شبکه های مجازی، خبری در خصوص گشت آزادانه سگ های تزئینی در معابرعمومی شهر با دستور مدعی العموم منتشر شده که بازتاب گسترده ای داشته است.  اما دادستان مرکز البرز با تاکید بر غیر قانونی بودن این پدیده، بر منع قانونی و توقیف سگ های تزئینی مزاحم تاکید دارد.
حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب استان البرز اظهار کرد: رسانه های اجتماعی هدفدار درصددند تا با هدف سازی اجتماعی اقدام به ترویج فرهنگ غربی سگ گردانی در خیابانها و ساختار شکنی نمایند. اخیرا این پدیده از سوی دختران و پسران به صورت پیاده یا در خودرو و در معابر عمومی، پارکها و خیابانها افزایش یافته که علاوه بر ایجاد نارضایتی شهروندان موجب ترویج فرهنگ غلط غربی و زمینه ای برای ایجاد مزاحمت خانواده ها شده است.
وی افزود: با توجه به صدور دستورات قبلی از جمله در تاریخ ۱۹ فروردین امسال، همچنان تاکید بر برخورد با پدیده زشت سگ گردانی است و مراجع انتظامی در صورت مشاهده به قید فوریت باید سگ تزئینی را تحویل عوامل شهرداری داده و در صورت تمرد مالک، نسبت به جلب وی اقدام و به دادسرا معرفی نمایند.
دادستان عمومی و انقلاب استان البرز تاکید کرد: شهرداری نیز مکلف است مکانی برای نگهداری این گونه حیوانات تهیه نماید و با نصب تابلو و ابلاغ این دستور به عوامل خود از ورود به اماکن عمومی و پارکها جلوگیری نماید.
به گزارش ایران ، شاکرمی با اشاره به اینکه فضاسازی سایت های بیگانه و هدفدار مبنی بر اینکه سگ گردانی در کرج آزاد بوده و منعی ندارد، کذب است، افزود: چنانچه شهروندان شکایتی تحت عنوان ایجاد مزاحمت از فردی که مبادرت به سگ گردانی می نماید داشته باشد، می تواند به دادسرا مراجعه و اعلام شکایت نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *