madan tala

جلوی صادرات بی رویه سنگ آهن گرفته شود

تصویر روز: قائم‌ مقام مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان از کمبود نیروی انسانی در سنگ‌آهن جلال‌آباد خبر داد و گفت: «اولویت ما جذب نیروهای بومی دارای دانش، تخصص، سلامت و گواهینامه‌ی پایه یک است».

به گزارش تصویر روز به نقل از زرند ما، علی صدیقی‌فر در دیدار با سرپرست فرمانداری زرند اظهار کرد: «سنگ‌آهن برای میدکو بسیار حیاتی و دارای اهمیت است که این روزها با چالش جدی مواجه شده است».

وی با بیان این‌که باید از صادرات بی‌رویه‌ی سنگ جلوگیری شود، افزود: «در گذشته روزانه ۱۱ هزار تن سنگ(به غیر از معدن جلال آباد) وارد مجموعه‌ی ما می‌شد که امروز این میزان به ۲ هزار و ۵۰۰ تن تقلیل یافته است».

صدیقی‌فر قیمت بالا و ذخیره‌ی پایین سنگ را از عمده مشکلات میدکو دانست و گفت: کارخانه‌ی گندله‌سازی به کارخانه‌ی کنسانتره وابسته است و کنسانتره هم به سنگ‌آهن جلال‌آباد، بنابراین اگر مشکلی برای معدن سنگ‌آهن جلال‌آباد پیش بیاید، شرکت با چالش‌های جدی مواجه می‌شود».

وی سپس از کمبود نیروی انسانی در مجموعه سنگ‌آهن جلال‌آباد خبر داد و گفت: «تعداد دقیق نیروی مورد نیاز این بخش درحال بررسی است و این معدن غالبا به نیروی تخصصی نیازمند است».

قائم‌مقام مدیرعامل زیسکو خاطرنشان کرد: «اولویت ما جذب نیروهای بومی دارای دانش، تخصص و سلامت و گواهینامه‌ی پایه یک خواهد بود».

وی با اعلام این‌که حدود ۸۰ نفر نیرو در جلال‌آباد جذب خواهند شد، مطرح کرد: «از نیروهای مازاد در سایر واحدها نیز در سنگ‌آهن جلال‌آباد استفاده خواهیم کرد. ضمن این‌که ۴۰ نفر از نیروها که دارای گواهینامه‌ی پایه یک هستند شناسایی شده‌اند».

صدیقی‌فر در پایان از وضعیت آرام حاکم بر کک‌سازی شماره یک نیز ابراز خرسندی کرد.

به گزارش زرند ما، میدکو(شرکت مادرتخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه) طی ماه‌های اخیر ۱۰۸ دستگاه ماشین‌آلات صنعتی خریداری کرده است که برای استفاده از این دستگاه‌ها و راه‌اندازی ماشین‌آلات به جذب تعدادی نیروی متخصص نیازمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *