499f

تجلیل از دو واحد صنعتی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان

تصویر روز: در آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که با حضور استاندار قم، شهیدی معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت کشور، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سایر مسئولین و مدیران دستگاههای دولتی و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی برگزار شد، از ۲ پیکسوت صنعتی و ۱۳ صنعتگر برتر استان تجلیل شد.
از میان این ۱۳ صنعتگر برتر استان که از آنها تجلیل بعمل آمد دو واحد سروش دیزل که مونتاژ خودرو های سنگین و نیمه سنگین هیوندای و شرکت آریان کیمیا تک که تولید کننده محصولات بهداشتی و آرایشی می باشند در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان مشغول به فعالیت بوده و با احداث واحدهای تولیدی خود در این منطقه از مزایا و امکاناتی که مناطق ویژه اقتصادی در امر تولید در نظر گرفته اند، بهره برداری می نمایند.
لازم بذکر است شرکت آریان کیمیا تک برای چندمین بار در سالهای اخیر است که بعنوان صنعتگر برتر استان از آن تجلیل بعمل می آید ، همچنین صنایع دیگری همچون شیمی در سلف، سروش دیزل، دارو درمان نیز درسال جاری و سنوات گذشته از تولید کنندگان برتر استان شناخته شده اند.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم ، در محدوده ای به وسعت ۲۰۰۰ هکتار در ۱۸۵ کیلومتری تهران در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید. این منطقه ، به عنوان مهمترین منطقه ویژه اقتصادی که به مرکز سیاسی – اقتصادی کشور نزدیک می باشد، در چهار راه جاده های ترانزیت ،جاده ابریشم ، مجاورت راه آهن سراسری و بزرگراههای اصلی شمال، جنوب ، شرق و غرب ایران واقع شده است، لذا جهت برقراری ارتباط با اروپا ، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز و منحصر به فرد داشته و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان کشور ایفا نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *