lavazem khanegi 1

مردم نگران نباشند ، بازار لوازم خانگی با ثبات تر می شود

تصویر روز: رئیس انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران می‌گوید: طی چهار روز گذشته قیمت دلار در سطح بازار با نوسان‌های کاهشی رو به رو بود؛ این در حالی است که کاهش قیمت دلار در سطح بازار نقشی در ارزان شدن قیمت کالاهای لوازم خانگی ندارد.
به گزارش تصویر روز رئیس انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران در پاسخ به این پرسش که چرا با کاهش قیمت دلار قیمت کالاهای لوازم خانگی ارزان نشده است به تجارت‌نیوز گفت: متاسفانه برخی سوال‌ها و شبهات مبنی بر اینکه چرا با کاهش قیمت دلار قیمت کالاهای لوازم خانگی در سطح بازار ارزان نشده است، مطرح می‌شود. در پاسخ به چنین پرسش‌هایی باید عنوان کرد که صنعتگران و تولیدکنندگان لوازم خانگی برای تامین قطعه از ارز آزاد استفاده نمی‌کنند. بلکه قیمت ارز نیمایی در قیمت تمام شده کالاها اثرگذار است.

علیرضا موسوی مجد افزود: طی چهار روز گذشته قیمت دلار در سطح بازار با نوسان‌های کاهشی رو به رو بود؛ این در حالی است که کاهش قیمت دلار در سطح بازار نقشی در ارزان شدن قیمت کالاهای لوازم خانگی ندارد؛ چرا که در راستای کاهش قیمت ارز در بازار آزاد قیمت دلار نیمایی تغییر نکرده است.

او با اشاره به وضعیت بازار لوازم خانگی اظهار کرد: فعلا تقاضا برای خرید لوازم خانگی در بازار متعادل‌تر از یک سال گذشته شده است. واحدهای صنعتی نیز در تلاشند تا بتوانند کمبود کالاهایی که در سطح بازار مشاهده می‌شد را جبران کنند.

موسوی مجد در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت کالاهای لوازم خانگی تا پایان تابستان ارزان‌تر خواهد شد؟ پاسخ داد: هر چه به پایان سال نزدیک می‌شویم شرایط قیمت کالاها بهتر می‌شود. با این شرایط به نظر می‌رسد که تا پایان تابستان قیمت لوازم خانگی روند با ثبات‌تری خواهد داشت.

او در توصیه‌ای به مردم گفت: برای تامین کالاهای لوازم خانگی مردم نگرانی نداشته باشند و افراد به اندازه نیاز خود خرید کنند. انتظار می‌رود که وضعیت بازار نیز در شش ماه دوم سال بهبود یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *