bank.shobeh

۸۰میلیون ایرانی، صاحب ۵۰۰میلیون حساب بانکی!

تصویر روز:  مدیرکل دفتربازرسی ویژه، مبارزه با پولشویی و فرارهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت:سازمان امور مالیاتی قصد دارد در بحث فرار مالیاتی به یکسری مشاغل خاص ورود کند؛ اخیراً در قضیه سکه و ارز نیز این مسأله را مشاهده کردیم.
به گزارش فارس هادی خانی افزود: بخش عمده معوقات مالیاتی ما به شرکت‌های صوری، کد و شناسه ملی اجاره‌ای که از آن سوء‌استفاده می‌شود، باز می‌گردد در حالی که اگر دستگاه‌های متولی در امر نظارت اجازه نمی‌دادند کارت بازرگانی براحتی در اختیار افرادی قرار گیرد که فاقد اعتبار هستند، هزینه مربوط به اینها روی دوش سازمان مالیاتی بار نمی‌شد.

وی تصریح کرد: بالای ۵۰۰ میلیون حساب بانکی در کشور موجود است که در یک جغرافیای ۸۰ میلیونی باید بررسی شود که کدام حساب‌ها اجاره‌ای هستند ولی همواره از سازمان امور مالیاتی انتظار می‌رود! خانی گفت: سازمان امور مالیاتی قصد دارد در بحث فرار مالیاتی به یکسری مشاغل خاص ورود کند. اخیراً در قضیه سکه و ارز نیز این مسأله را مشاهده کردیم. م

دیرکل دفتربازرسی ویژه، مبارزه با پولشویی و فرارهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی این مشاغل را واسطه و سوداگر خواند و افزود: به عنون مثال مناطق آزاد، پتروشیمی‌ها و شرکت‌های سوداگر که با خرید از بورس کالا، در مناطق آزاد اقدام به فروش کردند، جزو این دسته از مشاغل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *