۵ دلیل برای افزودن زنجبیل به صبحانه

گاهی اوقات راهکاری ساده همچون افزودن زنجبیل به وعده صبحانه با فوائد متعددی برای سلامت همراه است.

به گزارش ایسنا، زنجبیل از جمله طعم‌دهنده‌های نوشیدنی چای به حساب می‌آید. کارشناسان تغذیه و سلامت، مصرف زنجبیل را به دلایل پزشکی متعددی توصیه می‌کنند از جمله اینکه می‌توان با افزودن این گیاه خوراکی به وعده صبحانه، روز خود را تغییر داد.

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است و افزودن زنجبیل که سرشار از مواد مغذی است، این وعده غذایی را سالم‌تر می‌سازد.

به نوشته روزنامه “تایمز آو ایندیا” از جمله دلایلی که به مصرف مرتب زنجبیل در هنگام صبح توصیه می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- کمک به کاهش وزن

زنجبیل به کنترل اشتها کمک می‌کند. با مصرف زنجبیل هر روز صبح احساس نیاز به خوردن کمتر می‌شود. بهترین روش مصرف زنجبیل به منظور کاهش وزن، جوشانده زنجبیل یا آب زنجبیل است. برای تهیه جوشانده زنجبیل لازم است ابتدا مقداری آب را جوشانده و سپس دو تکه زنجبیل را به آن اضافه کنید. این مخلوط را مدتی بجوشانید و سپس از صافی رد کنید تا آماده مصرف شود. همچنین مصرف این جوشانده هنگام صبح به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند.

۲- حفظ سلامت مو و پوست

مصرف مرتب آب زنجبیل هر روز صبح به حفظ سلامت پوست و مو کمک کرده چرا که آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در آن برای پوست و مو مفیدند. همچنین از بدن در برابر عفونت‌های پوستی و بیماری‌ها حفاظت می‌کند.

۳- بهبود سلامت روده‌ها

با مصرف زنجبیل بیشتر اختلالات گوارشی برطرف می‌شود. افزودن این گیاه خوراکی به وعده غذایی صبحانه سیستم گوارشی را تقویت می‌کند.

۴- کاهش التهاب

زنجبیل به دلیل خواص ضدالتهابی نیز شناخته شده‌ است. مصرف مرتب زنجبیل هنگام صبح در طولانی مدت به کاهش التهاب منجر می‌شود.

۵- کنترل سطح کلسترول

زنجبیل همچنین سطح کلسترول را کنترل می‌کند. افزایش سطح کلسترول بد خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد و برای سلامت قلب ضرر دارد. با مصرف این چاشنی خوراکی می‌توان سطح کلسترول بد خون را کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *