thumbs b c 2128a678967cde4f

ایرانی ها رکورد دار ثبت شرکت در ترکیه

تصویر روز: شمار شرکت‌های ثبت شده سرمایه‌گذاران ایرانی در ترکیه طی ۶ ماه نخست امسال در صدر فهرست شرکت‌های خارجی تاسیس شده در کشور جای گرفت.

به گزارش خبرگزاری آناتولی شمار شرکتهای خارجی ثبت شده در ترکیه طی نیمه نخست سال ۲۰۱۹ در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۶٫۸۶ درصد افزایش یافته و به ۶ هزار و ۱۷۹ مورد رسیده است.

طبق داده‌های اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و بورس‌ کالای ترکیه در دوره ژانویه-ژوئن امسال ۵۵۹ شرکت آنونیم یا تعاونی و ۵ هزار و ۶۲۰ شرکت با مسئولیت محدود با سرمایه خارجیان در کشور ثبت شده است.

در میان کشورهای خارجی که در ترکیه شرکت آنونیم ثبت کرده اند ایران با ۳۳ مورد در رتبه نخست قرار گرفته است. آلمان با ۲۸، آذربایجان با ۲۰، آمریکا با ۱۷، هلند با ۱۲ و امارات متحده عربی و انگلستان با ۱۱ شرکت در رده های بعدی قرار دارند.

از منظر میزان سرمایه شرکتهای ثبت شده، ژاپن با ۵۱ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۶۷۳ لیر در صدر جای گرفت. لهستان با ۱۲ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۸۴۵ لیر، امارات متحده عربی با ۷ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۹۹۹ لیر، هلند با ۷ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۳۵۵ لیر و آلمان با ۷ میلیون و ۱۲۱ هزار در رتبه های بعدی قرار دارند.

در میان خارجیانی که در ترکیه طی دوره مذکور شرکت با مسئولیت محدود به ثبت رسانده اند نیز باز ایرانی ها با ۴۸۰ شرکت در صدر جدول قرار دارند. پس از آن سوریه با ۴۱۱، عربستان سعودی با ۲۷۱، اردن با ۱۷۹، مصر با ۱۵۴ و عراق با ۱۵۳ شرکت جای گرفتند.

هلندی ها با ۲۰۴ میلیون و ۶۷ هزار و ۶۰۰ لیر سرمایه در این بخش در صدر هستند. مصری ها با ۸۰ میلیون و ۹۰ هزار و ۷۴۰ لیر، سوری ها با ۷۵ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۲۰۰ لیر، ایرانی ها با ۶۲ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۶۵۰ لیر و عراقی ها با ۵۵ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۱۰۰ لیر در رده های بعدی قرار گرفتند.

بیشترین تعداد شرکتهای خارجی آنونیم ثبت شده در ترکیه با ۳۶۲ مورد در شهر استانبول ثبت شد. آنکارا با ۴۳، ازمیر با ۴۲، آنتالیا با ۲۵ و موغله با ۱۷ شرکت آنونیم ثبت شده در رتبه های بعدی جای دارند.

در این دوره ۳ هزار و ۵۲۷ شرکت با مسئولیت محدود در استانبول با سرمایه خارجی ثبت شد. در آنتالیا ۳۴۰، در غازی آنتب ۲۳۹، در آنکارا ۲۱۵ و در مرسین ۱۹۴ مورد به ثبت رسید.

این شرکتها یک میلیارد و ۱۳ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۸۶۵ لیر در استانبول، ۴۷ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۷۰۰ لیر در آنتالیا، ۶۴ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۵۰۰ لیر در غازی آنتب، ۳۷ میلیون و ۲۹ هزار و ۴۵۰ لیر در مرسین سرمایه گذاری کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *