انتقاد به سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: مصوبه سهمیه فرزندان هیئت علمی برای ورود به دانشگاه‌ها نقض فاحش عدالت است؛ مگر چه فرقی بین هیئت علمی با غیر هیئت علمی است؟ مگر این افراد از آسمان آمده اند؟

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به مصوبه سهمیه فرزندان هیئت علمی برای ورود به دانشگاه‌ها اظهار داشت: این موضوع قطعا تبعیض آمیز است؛ مگر چه فرقی بین هیئت علمی با غیر هیئت علمی است؟ مگر این افراد از آسمان آمده اند؟ چرا باید فرق گذاشت؟

وی با بیان اینکه این اقدام نوعی رانت محسوب می شود، افزود: نباید هیچ سهمیه‌ای برای این افراد خاص در نظر گرفته شود.

سلیمی با نظر به استدلال موافقان این قانون، مبنی بر این‌که جلوگیری از جابه‌جایی فرزندان هیئت علمی به شهرهای دیگر، به دلیل ثبات شغلی اعضای هیئت علمی انجام می‌گیرد، مطرح کرد: چرا به کسی که پدرش معلم آموزش و پروش است چنین سهمیه‌ای داده نمی‌شود؟ اگر بحث خدمت به نظام است، خیلی‌های دیگر دارند به نظام خدمت می‌کنند. چرا کسی که پدرش در یک اداره کارمند است، مشمول این سهمیه‌ها نمی‌شود؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مساله هیچ دلیلی ندارد و یک نقض فاحش عدالت است. در کمیسیون آموزش، بنده به صراحت در مخالفت با این مساله صحبت کردم و کمیسیون هم مجموعاً مخالف است.

وی ادامه داد: این مساله با بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی مغایرت دارد و اگر به عنوان لایحه به مجلس بیاید رد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *