garmay hava

ماندگاری هوای گرم تا دو سه روز آینده

تصویر روز: کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: هوای گرم تا دو سه روز آینده در کشور ماندگار است

مرتضی ضرابی در مصاحبه با صدا و سیما افزود: در شمال غرب کشور، امروز و فردا قدری از میزان دمای هوا کاسته خواهد شد.
در بخش‌هایی از نیمه جنوب شرقی هم شرایط برای رگبار، رعد و برق و وزش باد‌های شدید و موقتی مهیاست.
وی گفت: در جنوب سیستان و بلوچستان، مناطقی از استان هرمزگان و جنوب غرب استان کرمان، نیمه جنوبی و جنوب شرق استان فارس شرایط برای سیلاب، روان آب‌ها و طغیان رودخانه‌های محلی و فصلی مهیا است، به هموطنان توصیه می‌کنیم از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و حتی از رفتن به ارتفاعات در ساعات بعدازظهر خودداری کنند.
کارشناس هواشناسی افزود: وزش باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان امروز و فردا نیز ادامه خواهد داشت و بخش‌های از استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی به ویژه شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در شرق استان کرمان و بخش‌های شرقی استان یزد نیز وزش باد‌های ۱۲۰ روزه اثرگذار است و می‌تواند منجر به کاهش کیفیت هوا شود.
ضرابی گفت: وزش باد دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از جنوب استان تهران، بخش‌های شمالی استان اصفهان، استان سمنان، قم و مرکزی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در بعدازظهر باعث کاهش کیفیت هوا می‌شود.
کارشناس هواشناسی افزود: در ارتفاعات رشته کوه‌های البرز مرکزی و شرقی یعنی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان شرایط برای رشد ابر و بارش‌های پراکنده مهیا است، ​ ضمن این که استان‌های ساحلی دریای خزر نیز در ساعات بعدازظهر با بارش‌های پراکنده روبرو خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *