mais.1

آلمان: به ائتلاف دریایی آمریکا ملحق نمی‌شویم

تصویر روز: وزیر امور خارجه آلمان بار دیگر تأکید کرد کشورش به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا در آب‌های غرب آسیا ملحق نخواهد شد.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز،‌ «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه بار دیگر تأکید کرد که کشورش به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا در آب‌های غرب آسیا نخواهد پیوست.

هایکو ماس در این خصوص به خبرنگاران گفت: «در حال حاضر انگلیس برای پیوستن به ائتلاف آمریکایی ابراز تمایل کرده است، ولی ما این کار را نخواهیم کرد. ما خواستار یک ائتلاف اروپایی هستیم.»

وی درباره آخرین وضعیت ائتلاف دریایی اروپایی اظهار داشت: «این موضوع از دستور کار خارج نشده است اما برای متقاعد کردن اعضای اتحادیه اروپا برای تشکیل چنین ائتلافی به زمان نیاز است.»

مقامات آلمانی از جمله خود هایکو ماس و همچنین «آنه گرت کرامپ-کارن‌بائر» وزیر دفاع این کشور پیش از این نیز اعلام کرده بودند که در مورد اهداف واقعی ائتلاف دریایی آمریکا در آب‌های جنوب ایران تردیدهای جدی وجود دارد و به همین دلیل آلمان نمی‌تواند به درخواست آمریکا برای پیوستن به این ائتلاف پاسخ مثبت دهد.

هایکو ماس طی روزهای اخیر چندین بار در نشست‌های خبری مختلف اعلام کرده است که آلمان خواستار پرهیز از تنش در خاورمیانه است و با «کارزار فشار حداکثری» دولت ترامپ علیه ایران همراه نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *