usa china

چین واردات محصولات کشاورزی از آمریکا را متوقف می‌کند

تصویر روز: در پی تشدید جنگ تجاری میان دو اقتصاد برتر جهان،‌ چین واردات محصولات کشاورزی از آمریکا را متوقف می‌کند.

وزارت بازرگانی چین روز دوشنبه خبر داد که پکن بر تمامی محصولات کشاورزی آمریکایی که از سوم اوت (۱۲ خرداد) وارد این کشور شده‌اند تعرفه در نظر خواهد گرفت.

به گزارش رویترز، در پی این تصمیم وزارت بازرگانی چین،‌ شرکت‌های این کشور نیز خرید محصولات کشاورزی تولید شده در آمریکا را متوقف کردند.

این بیانیه وزارت چین در حالی صادر می‌شود که گزارش‌هایی از سوی رسانه‌های چینی از جمله شینهوا درباره اعمال تعرفه‌های جدید بر محصولات کشاورزی آمریکا منتشر شده است.

پیشتر نیز شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع مطلع گزارش داد که در پی تشدید تنش‌های تجاری با آمریکا، پکن از شرکت‌های دولتی خواسته تا واردات محصولات کشاورزی از آمریکا را متوقف کنند.

پنجشنبه گذشته و یک روز پس از آنکه مذاکرات دو اقتصاد بزرگ جهان در شانگهای با شکست مواجه شد،‌ «دونالد ترامپ»‌رئیس جمهور آمریکا هشدار داد که از روز اول سپتامبر (۱۰ شهریور) بر روی ۳۰۰ میلیارد دلار کالای چینی تعرفه ۱۰ درصدی اعمال خواهد کرد.

به گزارش فارس، این در حالی است که امروز ترامپ در پیامی در توئیتر با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی چین گفت: «پکن همواره با دستکاری ارزش ارز خود به دنبال ربودن تجارت و کارخانه‌های ما و آسیب رساندن به فرصت‌های شغلی بوده و باعث بی‌ارزش شدن ارزش دستمزد کارگران و آسیب رساندن به بهای تولید کشاورزان بوده است اما این اتفاق دیگر نمی‌افتد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *