lorderian.1

واکنش فرانسه به سخنان ترامپ درباره ایران

تصویر روز: وزیر امور خارجه فرانسه به پیام توئیتری اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه هیچ کشوری اجازه ندارد به‌عنوان نماینده آمریکا با ایران گفتگو کند، واکنش نشان داد.
به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه در واکنش به توئیت اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد کشورش در مورد مسئله ایران و تلاش برای کاهش تنش‌ها در منطقه هیچ نیازی به اجازه هیچ‌کس ندارد.

دونالد ترامپ شامگاه پنج‌شنبه در پیامی توئیتری با نام بردن از «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرده بود: «هیچ‌کس به جز آمریکا نمی‌تواند از طرف آمریکا [با ایران] صحبت کند. ما به هیچ وجه، شکل یا شیوه‌ای به کسی اجازه نداده‌ایم که نماینده ما باشد.»

امانوئل ماکرون طی دو ماه اخیر پنج بار به‌صورت تلفنی با حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران گفتگو کرده و اکنون ترامپ سعی دارد وانمود کند که این گفتگوها و همچنین سفرهای برخی مقامات اروپایی و آسیایی به ایران به‌منظور کاهش تنش‌ها کاملاً برخلاف خواست وی بوده است؛ اما اظهارت قبلی وی خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

ترامپ پس از سفر شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن به تهران، در پیامی توئیتری از وی تشکر و تمجید کرده بود. وی همچنین پس از اعلام آمادگی امانوئل ماکرون برای گفتگو با رؤسای جمهور ایران، آمریکا و روسیه در راستای کاهش تنش‌ها بین ایران و آمریکا در منطقه نیز از این اقدام استقبال کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *