samsung.2

نارضایتی کاربران از تبلیغات اجباری سامسونگ

تصویر روز: سامسونگ پس از رونمایی گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس به گوشی کاربران خود از طریق بیکسبی و چند نرم‌افزار دیگر تبلیغات اجباری ارسال می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، همین چند روز پیش بود که سامسونگ از جدیدترین پرچمداران خود یعنی گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس در نمایشگاه آنپکد رونمایی کرد. اما مثل این که راه فراری برای بعضی از کاربران سامسونگ ازتبلیغات این گوشی وجود ندارد. این اتفاق درست است خصوصا اگر از گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ استفاده کنید که درون خود بیکسبی، سامسونگ Pay و سامسونگ Push را داشته باشند. افرادی که از سرویس‌های فوق الذکر استفاده می‌کنند توسط سامسونگ با تبلیغات خط تولید Galaxy Note 10 اسپم می‌شوند.

تبلیغات اجباری سامسونگ گلکسی نوت نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس

یکی از روش‌های تبلیغاتی جدید سامسونگ این است که بیکسبی در پیامی کنجکاوی کاربران را درباه محصول جدید خود را مورد بررسی قرار می‌دهد. سوالی که این دستیار صوتی می‌پرسد این است: «آیا درباره گلکسی نوت ۱۰ کنجکاو هستی؟ از بیکسبی بپرس!»

نارضایتی کاربران از تبلیغات اجباری سامسونگ

در اسکرین‌شات‌های پخش شده از سامسونگ Pay دیده می‌شود که این سیستم در حال ارائه تبلیغ‌های اجباری از گوشی گلکسی نوت ۱۰ است. لازم به گفتن نیست که این تبلیغات اثر برعکس دارند زیرا نه تنها این تبلیغات برای کسانی که هم اکنون گوشی‌های نسبتا گران‌‌قیمت دارند پخش می‌شود بلکه برای بسیاری ایجاد مزاحمت نیز کرده است.

نارضایتی کاربران از تبلیغات اجباری سامسونگ


غیرفعال کردن تبلیغات سامسونگ

حتی سامسونگ روش غیرفعال کردن این تبلیغات را سخت کرده است تا افراد کمتری بتوانند آن را غیرفعال کنند. کاربران بیکسبی باید به بخش تنظیمات این نرم‌افزار رفته و قسمت marketing notifications را غیرفعال کنند. برای این کار بیکسبی را باز کرده و روی آیکون منو در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید. تنظیمات را انتخاب کرده و بخش ‘Marketing Notifications’ را خاموش کنید.

اما سوال اصلی این است که سامسونگ چرا این پیام را برای صاحبان گوشی گلکسی نوت ۹ منتشر کرده است. آن‌ها کسانی هستند که سال گذشته ۱۰۰۰ دلار برای خرید این دستگاه هزینه کرده‌اند. مطمئنا آن‌ها این قدر پول برای این دستگاه هزینه نکرده‌اند که سال بعد آن را با یک مدل جدیدتر تعویض کنند. ما می‌دانیم که سامسونگ به خط تولید جدید Note 10 افتخار می‌کند، اما به نظر می‌رسد اسپم کردن مشتریان خاص خود بیش از اندازه ناخوشایند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *