khodro.1

انجمن واردکنندگان خودرو به دنبال آزادسازی واردات

تصویر روز: دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: برای آزادسازی واردات خودرو در حال مذاکره با مسئولان دولتی هستیم.

مهدی دادفر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از خروج خودروهای مانده در گمرک‌ها، صنف واردکنندگان خودرو کاملا تعطیل خواهد شد و صنفی به این اسم دیگر نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در خصوص پیگیری آزادسازی واردات خودرو مکررا در حال مذاکره با مسئولان دولتی هستیم و مکاتباتی نیز با رئیس‌جمهوری و معاون اول ریاست‌جمهوری داشته‌ایم تا برای مجموعه واردکنندگان خودرو فکری کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود: پیشنهاداتی در این زمینه داده شده که برای واردات خودرو نیاز به ارز نداریم و تامین خودرو بدون اخذ وجه نیز می‌تواند انجام شود. سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور در شرایط تحریمی نیز قابل استفاده است و می‌توان از آن‌ برای واردات خودرو استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امکان واردات خودرو در عمل وجود دارد، بنابراین دغدغه ما زیرساخت‌های ایجاد شده است، اظهار کرد: شاخص بودن خودروهای وارداتی و پیشرو بودن آن‌ها در ارائه مدل‌های نو به کشور در صنعت خودروسازی، در حال حاضر مطرح است؛ در نتیجه باید راه ورود چنین خودروهایی به کشور باز بماند و مردم باید بدانند تکنولوژی روز خودرویی چه چیزهایی را ارائه می‌دهد.

دادفر ادامه داد: به طور مثال تا زمانی که خودروهای هیبریدی در ایران شناخته نشده باشند، مردم و صنعت خودرو به سمت آن نیز نخواهند رفت. محدودیت‌هایی که بر واردات خودرو اعمال شده، باعث می‌شود از تکنولوژی‌های روز دنیا عقب مانده و به دنبال آن نرویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *