cargo

افزایش ۳ برابری پروازهای باری و مسافری بین ایران و کره‌جنوبی

تصویر روز: به منظور گسترش همکاری های دو جانبه، ایران و کره جنوبی توافق کردند تعداد پروازهای مسافربری و باری بین پایتخت های دو کشور با افزایش حدود ۳ برابری از ۴ پرواز به ۱۱ پرواز در هفته افزایش یابد.

به گزارش یونهاپ نیوز، دولت کره جنوبی اعلام کرد، ایران و کره جنوبی توافق کرده اند که پروازهای مستقیم بین تهران و سئول به ۱۱ بار در هفته افزایش یابد تا به گسترش همکاری های دو جانبه پس از لغو تحریم ها کمک شود.

ایران و کره جنوبی در سال ۱۹۹۸ موافقتنامه ای را در زمینه هوانوردی امضا کردند که به ایرلاین های کره جنوبی اجازه می داد ۴ پرواز مسافربری و باربری به مقصد ایران انجام دهند.

بر اساس بیانیه وزارت حمل و نقل کره جنوبی، در نشستی که روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار شد، دو کشور به توافقی برای افزایش تعداد پروازهای هفتگی از ۴ پرواز به ۱۱ پرواز دست یافتند تا نیاز بخش گردشگری و تجار برای پروازهای مستقیم را تامین نمایند.

این وزارتخانه گفته، اجازه پروازهای بیشتری را به دیگر شرکت های هوانوردی از جمله آسیانا خواهد داد تا ۱۱ بار در هفته بین اینچئون و تهران مسافر و بار جابجا کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «توافق اخیر راه را برای انجام پروازهای مستقیم به ایران توسط بیش از یک ایرلاین کره ای فراهم ساخت. ما انتظار داریم این موجب افزایش مبادلات اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور شود.»

با انعقاد توافق هسته ای و لغو تحریم های ایران در ماه ژانویه، دولت کره جنوبی تصمیم گرفت پروازهای مستقیم بین سئول و تهران را که دهه ها تعطیل بود، مجددا برقرار نماید.

تحلیلگران برآورد کرده اند که سالانه ۴۰ هزار مسافر از این خط هوایی برای مسافرت بین دو کشور استفاده کنند. تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *