alman

درخواست آلمان از ایران

تصویر روز: سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان با نادیده گرفتن عهدشکنی طرف‌های غربی برجام، از ایران خواست که به تعهدات قبلی خود ذیل برجام بازگردد.
به گزارش تصویر روز به نقل از تسنیم، سخنگوی وزرات امور خارجه آلمان روز جمعه در یک نشست خبری در برلین با اعلام اینکه هنوز برای بازگشت ایران به تعهدات برجامی گذشته‌اش دیر نشده، از ایران خواست مواضع اخیر خود را تغییر دهد.

در ادامه واکنش‌های مقامات اروپایی به تصمیم ایران برای اجرای گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام که با استناد به بندهای ۲۶ و ۳۶ این توافق چندجانبه انجام شده است، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان نیز اعلام کرد: «ما از ایران می‌خواهیم اوضاع را بدتر نکند. هنوز برای بازگشت ایران از مسیر اشتباهی که در پیش گرفته، دیر نشده است.»

این دیپلمات آلمانی در حالی ایران را به «بدتر کردن اوضاع» و «گام برداشتن در مسیر اشتباه» متهم می‌کند که پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه ایران، طرف‌های اروپایی برجام از جمله آلمان تنها به دادن وعده و وعید اکتفا کرده و گام محسوسی در راستای تأمین منافع مشروع ایران طبق برجام برنداشته‌اند.

بیشتر بخوانید
جزئیات نامه ظریف به موگرینی درباره گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران

ظریف خطاب به اروپایی‌ها: قرار نیست به ایران لطف کنید، فقط تعهدات خود را انجام دهید

ظریف: ایران تا حصول نتیجه لازم به روند کاهش تعهدات برجامی خود ادامه می‌دهد

ایران که پیش از این در پاسخ به بدعهدی طرف‌های اروپایی برجام در عمل به تعهداتشان طی دو مرحله اقدام به کاهش تعهدات هسته‌ای خود کرده بود، شامگاه چهارشنبه با اعلام رسمی رئیس‌جمهور حسن روحانی روند اجرای گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای خود را کلید زد.

مقامات ایران پیش از این بارها تأکید کرده بودند که روند کاهش تعهدات هسته‌ای ایران تا زمانی که طرف‌های دیگر برجام به تعهدات خود در قبال ایران ذیل این توافق چندجانبه عمل نکنند، ادامه خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *