euro.4

افزایش شمار شاغلان اروپایی

تصویر روز: نرخ اشتغال در اتحادیه اروپا ۰.۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ نرخ اشتغال به طور متوسط در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو ۰.۲ درصد و در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا ۰.۳ درصد نسبت به سه ماهه نخست امسال افزایش یافته است. با این حال رشد اشتغال هم در منظقه یورو و هم در سطح اتحادیه اروپا ۰.۱ درصد کمتر از رقم ثبت شده سه ماهه نخست سال است.

در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، میزان اشتغال در سطح اتحادیه اروپا به طور متوسط ۱.۲ درصد و در سطح منطقه یورو یک درصد افزایش پیدا کرده است.

در بین کشورهای عضو، بیشترین افزایش در نرخ اشتغال مربوط به یونان و قبرس هر دو با ۰.۷ درصد بوده است و پس از آن‌ها، لهستان و اسلوونی با ۰.۶ درصد و ایتالیا با ۰.۵ درصد قرار دارند. از سوی دیگر بیشترین کاهش در میزان مشاغل مربوط به کرواسی با منفی ۱.۶ درصد بوده است و لتونی با منفی ۱.۱ درصد و پرتغال ایرلند هر دو با منفی ۰.۶ درصد در رده های بعدی قرار گرفته اند.

هم چنین نرخ اشتغال در سوئد ۰.۲ درصد کاهش، آلمان ۰.۱ درصد افزایش، اتریش ۰.۲ درصد افزایش، فرانسه ۰.۳ درصد افزایش و هلند و انگلیس ۰.۴ درصد افزایش داشته است.

تا پایان سه ماه دوم سال، ۲۴۱.۴ میلیون نفر در سطح اتحادیه اروپا شاغل بوده اند که از این تعداد، ۱۶۰ میلیون نفر در کشورهای عضو منطقه یورو زندگی می‌کرده اند.

لازم به ذکر است منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *