bin salman

درخواست بن سلمان از رییس جمهور کره جنوبی

تصویر روز: به دنبال حملات پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکو، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی طی تماس تلفنی با رئیس جمهوری کره جنوبی خواستار تقویت سامانه پدافند هوایی کشورش شد.

خبرگزاری کره جنوبی “یونهاب” نوشت که بن سلمان امروز با “مون جه- ان” رئیس جمهوری کره جنوبی درباره حملات پهپادی نیروهای یمنی به دو پالایشگاه “بقیق” و “خریص” وابسته به آرامکو به صورت تلفنی گفت و گو کرد.

طبق این گزارش، بن سلمان در این گفت و گو از رئیس جمهوری کره جنوبی خواست که در تقویت سامانه پدافند هوایی عربستان به این کشور کمک کند.

ولیعهد سعودی با اذعان به اینکه تولید نفت کشورش پس از این حمله به نصف رسیده است، گفت به احتمال زیاد طی ۱۰ روز آتی ریاض می تواند تولیدات از دست رفته خود را به طور کامل بازیابی کند و از سر بگیرد.

به گزارش تصویر روز به نقل از  ایرنا ، دو طرف در ادامه بر تقویت همکاری های دو جانبه برای مقابله با چنین حملاتی تاکید کردند. مون نیز در ادامه افزود که حمله به تاسیسات نفتی عربستان امنیت سراسر دنیا را تهدید می کند.

بنابر اعلام یونهاب، عربستان بزرگترین صادر کننده نفت به کره جنوبی است و سئول سال گذشته ۳۲۳ میلیون بشکه نفت خام از عربستان وارد کرده است.

جنبش انصار الله یمن، شنبه گذشته در واکنش به محاصره این کشور و ادامه حملات جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های “بقیق” و “خریص” در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.

با حمله به این تاسیسات نفتی ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستاه به طور موقت مختل شده است.

میدان نفتی بقیق در شرق عربستان سعودی واقع شده که توان تولید روزانه هفت میلیون بشکه نفت را دارد و متعلق به شرکت نفتی آرامکو عربستان است.

در پی هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی آرامکو، قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافت و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز تاکید کرد که در صورت لزوم و کمبود نفت از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *