ghatar.1

هفت نکته برای تسهیل سفرهای زائران اربعین

تصویر روز: در راستای اطلاع‌رسانی مناسب به زائران اربعین حسینی و فراهم نمودن زمینه سفر راحت و ایمن برای زائران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هفت نکته مهم را به زائران سفرهای اربعین توصیه کرد.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هفت توصیه مهم این سازمان به شرح ذیل است:
• براساس آمار و اطلاعات موجود پیش‌بینی می‌شود ۲۴ تا ۲۹ مهرماه دوره اوج بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور باشد، لذا زائران سفرهای خود را برنامه‌ریزی کنند.
• حمل و نقل در کشور عراق به مراتب پرهزینه ‌است، لذا زائران عزیز باید در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم را برای سفر خود انجام دهند.
• صرفاً مسیر کوتاه‌تر دلیل مناسبی برای انتخاب مرز ورود و خروج از کشور نمی‌باشد و چه بسا بنا به شرایط پیش‌رو، در مسیرهای کوتاه‌تر هزینه‌های زمانی، مالی و … بیشتری بر زائران تحمیل شود.
• زائران برای دسترسی به ناوگان اتوبوسی و اجتناب از تأخیر در سفر، از هر مرزی که از کشور خارج می‌شوند، از همان مرز به کشور بازگردند.
• چنانچه قصد ورود به کشور عراق با وسایل نقلیه شخصی (به صورت کاپوتاژ) دارند، از مرزهای شلمچه و چذابه اقدام نمایند.
• برای مسیریابی،‌ دریافت اطلاعات ترافیکی و ثبت شکایات و پیشنهادات با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.
• سفرهای زائرانی که مرز مهران را برای بازگشت طی روزهای ۲۴ تا ۲۹ مهرماه انتخاب می‌کنند، دو مرحله‌ای است و ابتدا از مرز مهران به یکی از شهرهای «کرمانشاه، همدان و اندیمشک» حسب استان محل عزیمت منتقل می‌شوند، سپس از آن‌جا، با وسایل نقلیه دیگر به مقاصد نهایی خود اعزام خواهند شد.
گفتنی است زائران عزیز برای مسیریابی،‌دریافت اطلاعات ترافیکی و ثبت شکایات و پیشنهادها می‌توانند به سامانه تلفنی ۱۴۱، اپلیکیشن ۱۴۱، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ مراجعه کنند.
بدیهی است در راستای راحتی سفر زائران اربعین حسینی، به صورت پی‌در‌پی،‌ اخبار ،اطلاعیه و نکات مهم دیگری را در روزهای آینده به هموطنان اعلام خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *