160121114655 vladimir putin

پوتین: ایران از بازیگران بزرگ جهان است

تصویر روز: رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: ایران در عرصه نفت و انرژی، از بازیگران بزرگ جهان است

به گزارش تصویر روز به نقل از صدا و سیما از مسکو؛”ولادیمیر پوتین” در مراسم آغاز به کار مجمع بین المللی هفته انرژی روسیه گفت: ایران کشوری است که ظرفیت های عظیمی دارد و در عرصه نفت و انرژی ، از بازیگران بزرگ جهان است.

در این گردهمایی که وزرای نفت و انرژی ، مقامات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی ۶۶ کشور جهان ، از جمله وزیر نفت کشورمان حضور داشتند، “ولادیمیر پوتین” از دیدار روز گذشته خود با رییس جمهور کشورمان ابراز خرسندی کرد و گفت: ما دیروز در ارمنستان با آقای “روحانی” گفتگو کردیم و مذاکرات ما نه تنها راجع به مسائل اقتصادی، بلکه طیف وسیعی از مباحث را در بر گرفت.
رییس جمهور روسیه افزود: روسیه همچنان در کنار ایران خواهد بود و مسکو تلاش می کند خطر افزایش تنش ها را کاهش دهد.
“ولادیمیر پوتین” تاکید کرد: روسیه اقدامات لازم برای تعادل در بازار نفت را انجام داده ، اما این مهم ، با همکاری همه کشورها امکان پذیر است.
وی افزود: به علت تحریم های ضد ایرانی، برای این کشور امکان استفاده کامل از ظرفیت های حوزه نفت و انرژی وجود ندارد، اما نکته اساسی آن است که عدم حضور ایران در این عرصه به نوسانات بهای نفت و انرژی دامن زده و برای اقتصاد جهان زیان آور است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد فرانسه برای برگزاری نشستی بین حسن روحانی رئیس جمهور ایران و دونالد ترامپ همتای آمریکایی وی تلاش کرده است.

وی همچنین گفت مدرکی برای مقصر دانستن ایران در حملات به آرامکو عربستان وجود ندارد.شواهدی وجود ندارد که نشان دهد ایران مسئول حملات ماه گذشته به تاسیسات نفتی در عربستان سعودی بوده است و آمریکا هیچ گونه سندی دال بر دست داشتن ایران در این حمله ارائه نکرده است.
پوتین در سخنانی در یک کنفرانس انرژی در مسکو گفت فرانسه تلاش کرد تا نشستی بین مقامات ایران و آمریکا در پی این حمله برگزار کند, اما این اقدام با ناکامی مواجه شد زیرا تهران از واشنگتن می خواهد تحریم های اعمال شده بر این کشور را لغو کند.

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد انتظار دارد روزی روابط با آمریکا تقویت شود.
وی افزود اینکه گفته شود روسیه برای مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا تلاش می کند مضحک است. مخالفتی با انتشار مکالمه تلفنی خود با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ندارد.

وی گفت روسیه همچنان بازیگری مسئولیت پذیر در ائتلاف بین سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و کشورهای تولید کننده نفت غیر عضو اوپک (اوپک پلاس) خواهد بود.
ولادیمیر پوتین که در یک همایش انرژی در مسکو با حضور وزرای انرژی عربستان سعودی و ایران صحبت می کرد، گفت استفاده از همه ابزارهای موجود برای ایجاد موازنه در بازارهای انرژی، مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *