Internet

دسترسی ۷۲ درصدی خانوارها به اینترنت

تصویر روز: در سال ۹۶، ۱۷ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۳۰۲ خانوار کشور به اینترنت دسترسی داشتند که ۷۲ و هشت دهم درصد خانوار‌های کشور را شامل می‌شود

به گزارش صدا و سیما، مرکز آمار ایران با اشاره به برخورداری خانوار‌های کشور و استفاده از اینترنت در سال ۹۶ اعلام کرد: در این سال ۱۷ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۳۰۲ خانوار کشور به اینترنت دسترسی داشتند که ۷۲ و هشت دهم درصد خانوار‌های کشور را شامل می‌شود.
براساس این آمار، از این میزان مناطق شهری ۷۷ و نه دهم درصد و مناطق روستایی ۵۷ درصد به اینترنت دسترسی داشتند.
همچنین مرکز آمار ایران اعلام کرد، از ۴۹ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۵۴۵ نفر جمعیت شش سال به بالای کشور، ۶۴ درصد در سال ۹۶، کاربر اینترنت بودند که از این میزان، مردان ۶۷ و هفت دهم درصد و زنان ۶۰ و چهاردهم درصد از اینترنت استفاده کردند.
همچنین از میان جمعیت شش سال به بالا در سال ۹۶، در خصوص استفاده از اینترنت، جمعیت شهری سهم ۷۰ درصدی و جمعیت روستایی ۴۶ و دو دهم درصدی داشتند.
براساس اعلام مرکز آمار ایران از کل جمعیت استفاده کننده از اینترنت، شرکت در شبکه‌های اجتماعی ۷۰ و پنج دهم درصد، بازی یا دانلود فیلم و موسیقی ۵۵ و یک دهم درصد و جستجوی اطلاعات در خصوص موضوع‌های سلامت ۳۵ و هفت دهم درصد سهم داشتند.
همچنین سهم استفاده از اینترنت با دستگاه سیار در هر مکان ۹۴ و نیم درصد، استفاده از اینترنت در محل سکونت ۸۰ و شش دهم درصد، در محل تحصیل شش و هفت دهم درصد و در محل کار پنج و نه دهم درصد بوده است.
بیشترین درصد دسترسی خانواری را استان بوشهر با ۸۳ و هشت دهم درصد، استان تهران با ۸۱ و نه دهم درصد و استان خوزستان با ۸۰ و شش دهم درصد به خود اختصاص دادند.
همچنین استان تهران با ۷۶ درصد، استان سمنان با ۷۲ و هفت دهم درصد و استان قم با ۷۰ و نه دهم درصد بیشترین سهم استفاده فردی از اینترنت را در سال ۹۶ داشته اند.
براساس اعلام مرکز آمار ۵۹ درصد جمعیت ۶ تا ۱۵ سال ۸۵ درصد از جمعیت ۱۵ تا ۲۴ سال، ۷۳ و دو دهم درصد از جمعیت ۲۵ تا ۴۹ سال و ۳۴ و نیم درصد از افراد ۵۰ سال به بالا از اینترنت استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *