folad.3

ایران در تولید فولاد از فرانسه و ایتالیا جلو افتاد

تصویر روز: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران با رشد ۹ درصدی تولید فولاد از کشورهای فرانسه و ایتالیا پیشی گرفت و اکنون در جایگاه دهم جهان قرار دارد.

به گزارش تصویر روز به نقل از تسنیم ، رضا رحمانی عصر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی پنج پروژه صنعتی در سنقر و کلیایی اظهار داشت: برنامه امروز تنها افتتاح چند طرح صنعتی و معدنی نیست بلکه امروز مراسم آغاز حرکت سنقر و کلیایی در مسیر صنعتی شدن است.

وی با اشاره به افزایش ۹ درصدی تولید محصولات فولادی عنوان کرد: با وجود تحریم‌ها توانستیم در تولید فولاد کشورهایی همچون فرانسه و ایتالیا را پشت سر بگذاریم و در رتبه دهم جهان قرار بگیریم.

رحمانی گفت: صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی در ۶ ماه نخست امسال بیش از هشت درصد رشد داشته که بیانگر امید مردم به آینده اقتصادی کشور است.

وزیر صمت بیان کرد: توزیع پروژه‌های صنعتی و معدنی در کشور به صورت متوازن انجام نشده است و ما به دنبال ایجاد توازن در این حوزه هستیم و یکی از استان‌هایی که برای ایجاد توازن صنعتی و معدنی در کشور در اولویت وزارتخانه صمت قرار دارد استان کرمانشاه است.

‌وی با بیان اینکه احیا و فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس و خرد در اولویت کاری وزارت صنعت معدن تجارت است گفت: رویکرد کاری ما حمایت از تولیدکننده، تسهیل تولید و تشویق صادرات با در نظر داشتن بازار مصرف داخلی و جلوگیری از خام‌فروشی است.

رحمانی افزود: صنایع و معادن کوچکتر چون آسیب پذیرتر هستند باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرند تا موجودیت آنها حفظ شود و این رویه در شیوه کاری ما نمود دارد.

وی با بیان اینکه کرمانشاه در حوزه ساخت قطعات خودرو جز استان‌های اولویت‌دار سیاست‌های کاری وزارت صنعت معدن و تجارت است عنوان کرد: استاندار می‌تواند با گردآوری تصمیم گیرندگان صنعت خودرو از این امتیاز برای ایجاد اشتغال در استان استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *