bimeh saman

بیمه درمان خانواده فرصتی برای فروشندگان بیمه

تصویر روز: خرید بیمه درمان انفرادی و خانوادگی بدون نیاز به بیمه گر پایه از مهمترین مزیت هایی است که بیمه سامان در طرح جدیدش با عنوان «بیمه درمان تکمیلی خانواده» برای مشتریان در نظر گرفته است؛ هرچند که به این قابلیت باید تطابق با قدرت خرید خانواده های ایرانی را نیز اضافه کرد.
وجود بیمه گر پایه برای خرید بیمه درمان تکمیلی از بیمه‌های بازرگانی، سال‌ها به یکی از چالش‌های اساسی این حوزه تبدیل شده بود و متقاضیان بیمه‌های تکمیلی درمان نمی توانستند علی رغم نیاز به خدمات این پوشش نسبت به خرید آن اقدام کنند، اما در طرح جدید بیمه سامان افراد در بازه‌ سنی از بدو تولد تا ۷۰ سالگی، در صورتی که بیمه‌ پایه نداشته ‌باشد، تنها با پرداخت ۱۸ درصد اضافی به مبلغ حق‌بیمه می توانند از خدمات این پوشش بهره‌مند شوند.
از دیگر قابلیت‌های طرح بیمه درمان خانواده سامان این است که تا پیش از این تمام افراد تحت نظر ارگان یا سازمان خاصی به صورت گروهی باید بیمه تکمیلی درمان را خریداری می کردند، اما در طرح بیمه درمان خانواده سامان بیمه تکمیلی برای خانواده‌ها ارائه می شود و خرید آن نیاز به ارائه درخواست به صورت گروهی ندارد.
نبود طبقه‌بندی در ارائه خدمات مورد نیاز بیمه‌های درمان تکمیلی و سقف پرداختی متناسب با هر یک از این طبقه‌بندی‌ها از دیگر معضلات این بخش بود که با رونمایی از محصول بیمه درمان خانواده سامان این معضل نیز برطرف شده است. طرح های نسیم، مهر، سروش، شمیم، وصال و عقیق سامان، طرح هایی هستند که متناسب با سن بیمه شده و بر اساس پارامترهای تحت پوشش، دارای حق بیمه ای متفاوت هستند.
«بیمه درمان خانواده سامان» که از ماه ها قبل به بازار آمده مزایای دیگری هم دارد که از آن جمله می توان به عدم تعلق مالیات به بیمه تکمیلی، امکان استفاده از طرح‌های متناسب با نیاز بیمه‌ای و توانمندی مالی هر فرد، پرداخت هزینه‌های بستری در بیمارستان، پرداخت هزینه عمل‌های جراحی خاص، پرداخت هزینه‌های تشخیصی، پاراکلینیکی و هزینه‌های جراحی‌های سرپایی، جبران هزینه‌های زایمان، نازایی و ناباروری، پرداخت هزینه‌های دندان‌پزشکی، پرداخت هزینه درمان عیوب انکساری چشم و… اشاره کرد.
در بیمه تکمیلی خانواده با دریافت حق‌بیمه به تعداد اعضای خانواده، برای همه‌ آن‌ها بیمه تکمیلی خریداری می‌شود. با این تفاوت که به جای صدور بیمه‌نامه به تعداد اعضای خانواده، یک بیمه‌نامه که در آن نام سرپرست خانواده و افراد تحت تکفل او نوشته شده ‌باشد، صادر خواهدشد.
لازم به ذکر است که متقاضیان خرید بیمه تکمیلی خانواده سامان می توانند از تخفیف های ویژه این بیمه استفاده کنند. به این صورت که با خرید نقدی بیمه تکمیلی سامان مشمول ۱۰ درصد تخفیف خواهند شد و یا در صورت داشتن بیمه عمر سامان، ۱۰ درصد تخفیف به بیمه نامه آنها تعلق می گیرد.
همچنین خانواده های سه نفره و بیشتر که متقاضی خرید بیمه تکمیلی سامان هستند، می توانند این بیمه را با ۱۵ درصد تخفیف خریداری کنند. البته سقف تخفیف های این بیمه نامه ۲۵ درصد است.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت بیمه سامان به نشانی www.si24.ir یا نمایندگی های این شرکت در سراسر کشور مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *