baran.4

رشد ۲۹۲ درصدی بارش ها در تهران

تصویر روز: مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران از رشد ۲۹۲ درصدی بارش‌های تهران در سال آبی جاری نسبت به بارش‌های مدت مشابه به طور متوسط در درازمدت خبر داد و گفت: در مجموع در حال حاضر ۸۰۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای تهران وجود دارد.
سید حسن رضوی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: از ابتدای آبان‌ماه تا امروز (هفتم آبان‌ماه) بیش از ۶۰ میلی‌متر بارش در استان تهران داشته‌ایم، به طوری‌که با ثبت ۶۰٫۴ میلی‌متر بارش در این مدت در حوزه عملکردی استان تهران، رشدی ۷۱۸ درصدی نسبت به بارش‌های مدت مشابه سال گذشته و رشدی ۷۱۹ درصدی نسبت به بارش‌های مدت مشابه به طور متوسط در درازمدت به ثبت رسیده است.

وی افزود: همچنین بارش های سال آبی جاری از ابتدای مهرماه تا امروز در حوزه عملکردی استان تهران، ۶۶٫۵ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۹۳ درصدی و نسبت به بارش‌های مدت مشابه به طور متوسط در درازمدت، رشدی ۲۹۲ درصدی داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران در خصوص حجم ذخایر سدهای ۵ گانه استان تهران گفت: در حال حاضر سد امیرکبیر ۱۳۲ میلیون و ۶۵۰ هزار مترمکعب، سد لتیان ۴۹ میلیون و ۷۴۰ هزار مترمکعب، سد لار ۱۱۷ میلیون و ۸۷۰ هزار مترمکعب، سد طالقان ۲۷۹ میلیون و ۷۰ هزار مترمکعب و سد ماملو ۲۲۲ میلیون و ۸۹۰ هزار مترمکعب، آب ذخیره شده در مخازن خود دارند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در حال حاضر ۸۰۲ میلیون و ۸۵۰ هزار مترمکعب آب در پشت سدهای تهران وجود دارد که نسبت به ذخیره ۵۷۱ میلیون مترمکعبی زمان مشابه سال گذشته، رشدی ۴۰ درصدی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *