dolar.3

قیمت ارز منطقی تر می شود

تصویر روز: رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر سیاست‌های ارزی کشور، از تأمین روانتر نیازهای وارداتی و منطقی‌تر شدن قیمت ارز در بازار خبر داد.

به گزارش تصویر روز به نقل از مهر، عبدالناصر همتی با انتشار یادداشتی در صفحه مجازی خود با تاکید بر سیاست های ارزی بانک مرکزی نوشت: قبلاً تأکید کردم، به علت سیاست های ارزی بانک مرکزی و نقش صادرکنندگان غیرنفتی در تأمین ارز سامانه نیما و واردات در مقابل صادرات و نیز مدیریت و راهبری بانک مرکزی برای کنترل بازار اسکناس و ارز شاهد تأمین روانتر نیازهای وارداتی و منطقی تر شدن قیمت ارز در بازار خواهیم بود.

وی افزود: البته این نکته را هم بارها تأکید کرده ام که در شرایط تحریمی برخی عوامل سیاسی نیز در مقاطعی تأثیر حداقلی در نوسانات ارزی دارند و اخبار به ظاهر مثبت و منفی، هر کدام تا حدودی می توانند بازار ارز را متأثر سازند. با اطلاع و شناختی که از توانایی ها و امکانات و ذخایر ارزی کشور دارم، ثبات نسبی بازار ارز ادامه خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه پیام خود آورده است: بانک مرکزی تلاش کرده است به طور مرتب با نرخ مناسب بازار از طریق صرافی های منتخب، امکان لازم برای پاسخگویی به عرضه ارزهای خانگی و صادراتی فراهم آورد. خرید خالص روزانه میلیون ها یورو ارز عرضه شده خانواده ها و فعالین اقتصادی توسط بانک مرکزی ایران نتیجه تداوم این سیاست است.

همتی همچنین خاطرنشان کرد: ضمناً آنچه تاکنون در خصوص تقویت ارزش پول ملی گفته ام، صرفاً در مورد تأثیر مقاومت مردم و عملکرد یک سال اخیر در برابر فشار حداکثری بوده و به هیچ وجه نافی آنچه تحریم های ظالمانه بر ارزش پول ملی و سطح قیمت ها و فشار بر اقشار آسیب پذیر آورد، نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *