rahimi.1

نارضایتی مردم از “طرح کاهش آلودگی هوا”

تصویر روز: رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه پیشنهاد پلیس برای “طرح کاهش آلودگی هوا” کارشناسی شده است، گفت: پلیس در کف خیابان است، مدیریت ترافیک را به‌عهده دارد؛ اکنون شهروندان در ترافیک عصرگاهی رنج می‌برند و دل‌نگرانند.
سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با تسنیم درباره ایرادات واردشده به “طرح کاهش آلودگی هوا” از سوی پلیس و اعلام این ایرادات به شهرداری تهران اظهار کرد: پلیس نظراتش را درباره اصلاحات طرح کاهش آلودگی هوا در هشت بند به شهرداری اعلام کرده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: به‌عنوان مثال می‌گوییم در نیمه دوم سال حتماً ساعت طرح باید کاهش پیدا کند، ساعت ۱۹ اصلاً مناسب نیست یا اینکه برای ساکنان محدوده طرح ترافیک بازه زمانی معین کرده‌اند که پیشنهاد دادیم شهروندان ساکن در محدوده طرح، یک بار اجازه ورود و یک بار اجازه خروج داشته باشند و نباید برای آنها بازه زمانی و ساعت خاصی تعیین کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پیشنهاد پلیس برای “طرح کاهش آلودگی هوا” کارشناسی شده است، تصریح کرد: پلیس در کف خیابان است، مدیریت ترافیک را به‌عهده دارد، اکنون شهروندان در ترافیک عصرگاهی رنج می‌برند و دل‌نگرانند.

وی افزود: به‌طور مثال اکنون حدود ساعت ۱۶ تا ۱۶:۳۰ اداره‌ها تعطیل می‌شوند اما تا ساعت ۱۹ (پایان طرح) محدوده طرح بسته است و بر معابر اطراف محدوده طرح به‌ویژه بزرگراه شهید همت، فشار بار ترافیکی وارد می‌شود که این موارد باید اصلاح شود.

رحیمی با ابراز اینکه تصویب یک مصوبه به‌معنای وحی منزل نیست، خاطرنشان کرد: ممکن است طرحی در شورای ترافیک به‌تصویب برسد اما به آن ایراداتی وارد شود؛ باید به‌تناسب وضعیت، اصلاحات را انجام دهیم و این اصلاحات را در راستای کمک به مردم از شهرداری می‌خواهیم.

این مقام انتظامی تصریح کرد: وضعیت ترافیک عصرگاهی، نه مشکل ترافیک و نه مشکل آلودگی هوا را حل کرده بلکه منجر به افزایش ترافیک و آلودگی هوا شده است.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *