hasanpor.1

نگاه به خارج از اشکالات اساسی اقتصاد کشور است

تصویر روز: نشست سراسری هیاتهای اندیشه‌ ورز بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور روز چهارشنبه ۲۲ آبان با حضور روئسا و دبیران هیئت های اندیشه ورز سازمان بسیج اصناف سراسر کشور در مشهد آغاز شد.
به گزارش تصویر روز رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در نشست روئسا و دبیران هیئت های اندیشه ورز سراسر کشور در راستای بیانیه گام دوم انقلاب در بخش اقتصاد عنوان کرد، گفت: نکته ای که باید در این جلسه بر آن تاکید کنم گام دوم انقلاب است، حضرت آقا انتظار بازخورد خوب این بحث در جامعه را دارند، اگر همین مطالب به عنوان راهبرد تلقی شود، تمام مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد.

اقتصاد قوی نقطه ای برای سلطه ناپذیری و نفوذ ناپذیری کشور است

غلامرضا حسن پور افزود: رهبری معظم انقلاب، اقتصاد را نقطه کلیدی و تعیین کننده می دانند و اقتصاد قوی نقطه ای برای سلطه ناپذیری و نفوذ ناپذیری کشور است و اگر نفوذی در کشور اتفاق بیفتد به علت اقتصاد ضعیف است. فقر و غنا در مادیات و معنویات نیز تاثیر مستقیم دارند، به گفته حضرت امام(ره) هدف غایی در یک جامعه اسلامی، توحید بوده و اقتصاد تنها ابزاری برای رسیدن به آن است، اما بدون اقتصاد نمی توان به هدف ها رسید.

انقلاب اسلامی راه نجات از اقتصاد ضعیف و وابسته دوران طاغوت را به ما نشان داد

حسن پور با اشاره به این که رهبری معظم انقلاب همواره بر اقتصاد مستقل کشور تاکید دارند، مولفه های آن را اینگونه بیان نمودند: ابتدا تولید انبوه و با کیفیت، دوم توزیع عدالت محور، سوم مصرف به اندازه و بی اسراف و چهارم مناسبات مدیریتی خردمندانه که در این زمینه از همه زمینه های قبلی بیشتر ضعف احساس می شود، انقلاب اسلامی راه نجات از اقتصاد ضعیف و وابسته دوران طاغوت را به ما نشان داد، چرا این اقتصاد اجرا نشد؟ به گفته رهبر معظم انقلاب، عملکردهای ضعیف، اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش ساخته است، چالش های بیرونی وسوسه های دشمن و تحریم بوده که در صورت اصلاح مشکلات درونی کم اثر و بی اثر خواهد شد.

مهمترین مشکلات اقتصادی کشور

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در ادامه به مهمترین عیوب اقتصاد ایران اشاره کرد: وابستگی اقتصاد به نفت، دوم دولتی بودن بخش هایی از اقتصاد که در حیطه وظایف دولت نیست

نگاه به خارج و وابستگی عیب دیگر اقتصاد ایران است

رئیس بسیج اصناف،بازاریان و فعالان اقتصادی نگاه به خارج و وابستگی را عیب بزرگ دیگر اقتصاد ایران دانست و در این باره تصریح کرد: استفاده اندک از نیروی انسانی جوان کشور، بودجه بندی معیوب و نامتوازن در مجلس و سرانجام عدم ثبات سیاست های اقتصادی و عدم رعایت اولویت ها و وجود هزینه های زائد و مسرفانه در دستگاه های حکومتی است، که از جمله عیوب اقتصادی کشور است.

حسن پور افزود: به گفته رهبری معظم انقلاب، نتیجه این عیوب بیکاری جوان ها، فقر درآمدی در طبقات ضعیف بوده و راه حل آن سیاست های اقتصاد مقاومتی است که باید برنامه های اجرایی برای همه بخش های آن تهیه و تدوین شده و با قدرت و احساس مسئولیت در دولت ها پیگیری شود، رهبری از ما می خواهند برای تصمیم گیران تصمیم سازی کنیم، این جمع های تخصصی باید تصمیم ساز اقتصاد کشور باشد.

2507731 824

2507730 990

2507733 333

2507729 718

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *