pic for news 2 5dcbd56e9c7d

دیدار مدیرعامل بانک توسعه تعاون با استاندار گیلان

تصویر روز: حجت‌الله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون که به همراه کبیری معاون تعاون وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی جهت شرکت در گردهمایی تعاونی‌های مشکل‌دار به استان گیلان سفرکرده است صبح امروز با ارسلان زارع استاندار گیلان دیدار و گفتگو کرد

در این دیدار مدیرعامل بانک توسعه تعاون ضمن اشاره به ظرفیت‌های استان در زمینه‌های گوناگون و وجود تعاونی‌ها و شرکت‌های تولیدی، گزارشی از وضعیت اقدامات و عملکرد بانک توسعه تعاون در استان گیلان را ارائه نمود و دراین‌باره گفت: بانک توسعه تعاون سال گذشته بالغ‌بر ۳۸۰۰میلیارد ریال تسهیلات اعتباری پرداخت کرده است که با پرداخت این مبلغ شاهد رشد ۵۲درصدی نسبت به سال ۹۶می‌باشیم.

مهدیان با اشاره به فعالیت ۱۸واحد اجرایی بانک توسعه تعاون در سطح استان گیلان گفت: از ابتدای سال جاری ۲۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات اعتباری در استان پرداخت‌شده است که انتظار می‌رود با افزایش فعالیت شعب بانک توسعه تعاون در تجمیع منابع و بهره‌گیری از ظرفیت موجود رقم تسهیلات پرداختی استان در سال جاری به عدد حداقل ۵۰۰۰میلیارد ریال افزایش یابد.

وی در ادامه یکی از اقدامات قابل‌قبول بانک توسعه تعاون طی سال گذشته و سال جاری در استان گیلان را تسهیلات پرداختی در قالب عاملیت اجرای طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری یادکرد و دراین‌باره گفت: خوشبختانه بانک توسعه تعاون با پرداخت ۱۲۰۰میلیارد ریال به‌عنوان بانک برتر در اجرا و خدمات‌رسانی در این طرح ملی در استان گیلان بوده است که بیش از ۱۲۹درصد برنامه خود را تحقق بخشیده است.

مهدیان با اشاره به عاملیت بانک توسعه تعاون در خصوص پرداخت تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ابراز امیدواری کرد با کمک کارگروه اقتصادی استانداری گیلان و تلاش همکاران بانک در استان بتوانیم در پرداخت این تسهیلات از این محل جز بانک‌های برتر در استان باشیم.

در ادامه زارع استاندار گیلان ضمن قدرشناسی از اقدامات و عملکرد بانک توسعه تعاون در استان گیلان، مجموعه خدمات و تسهیلات پرداختی این بانک را به‌ویژه در عاملیت طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری مثبت ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: توفیق در پرداخت تسهیلات اعتباری اشتغال روستایی مرهون ارتباط تنگاتنگ در بین اعضا ء کارگروه و اقدامات تخصصیو اجرایی بانک توسعه تعاون استان گیلان بوده است.

استاندار گیلان استمرار در عاملیت اجرای طرح اشتغال ملی روستایی و عشایری و عاملیت تبصره ۱۸توسط بانک توسعه تعاون در سال جاری را یک فرصت مناسب تلقی نمود.

تجلیل از مدیریت شعب استان گیلان

همچنین حجت‌الله مهدیان در ادامه این جلسه در نشستی که با حضور همکاران این استان برگزار شد از ایرج طاهر خانی مدیر شعب استان گیلان بابت عملکرد سال ۹۸تجلیل نمود

مهدیان در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بانک در استان افزود: استان گیلان از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در زمینه گردشگری و صنایع تبدیلی کشاورزی برخوردار است و با پرداخت تسهیلات هدفمند می‌توان زمینه رشد و تقویت بنگاه‌های تولیدی را افزایش داد تا موجب اشتغال‌زایی بیشتر در استان گردد.

وی افزود: هدفمندی و کارآمدی در پرداخت تسهیلات از مهم‌ترین ویژگی‌های یک بانک توسعه‌ای است که ضمن ایجاد ارزش‌افزوده در اقتصاد و کمک به واحدهای تعاونی و تولیدی می‌تواند موجبات حفظ و ایجاد اشتغال را فراهم نماید.

مهدیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر افزود: بانک توسعه تعاون گسترش کمی و کیفی خدمات بانکی و ارائه محصولات متنوع بانکی در شعب را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های سرمایه انسانی در بانک بیان کرد: یکی از رویکردهای بانک در حوزه سرمایه انسانی انتصاب بانوان در مسئولیت‌های مدیریتی و تخصصی در راستای پیشبرد اهداف بانک می‌باشد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تأکید بر اهمیت رعایت چهار ویژگی شجاعت، شفافیت، صداقت وامانت داری در میان جوانان و کارکنان بانک گفت: اعتماد به همکاران جوان و متخصص موجب برکات زیادی در بانک گردیده و بسیاری از فرآیندها و سازوکارهای سازمانی با بهره‌گیری از نیروهای جوان و باانگیزه انجام می‌شود.

مهدیان در ادامه افزود: لازم است شعب با شناسایی واحدهای تعاونی و تولیدی محیط اطراف، امکان گسترش خدمات بانکی و توسعه‌ای در شهر و استان خود را فراهم آورند و جهت انجام عملیات تخصیص و تجهیز منابع لازم است بهترین گزینه‌ها را از تعاون گران و فعالین اقتصادی مدنظر داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *