ghazanfarabadi

موانع حقوقی فعالان اقتصادی باید برطرف شود

تصویر روز: رییس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران گفت: ظرفیت های اقتصادی فراوانی در کشور وجود دارد و این امر امکان مقابله با تحریم ها را فراهم می سازد و درعین حال پیگیری مستمر برای مسایل و مشکلات روند تولید، منجر به نتیجه می شود
به گزارش جهان اصناف ؛حجت الاسلام و المسلمین غضنفر آبادی رئیس دادگاه انقلاب تهران در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی ایران عنوان کرد: فعالیت فعالان اقتصادی در شرایط کنونی حیاتی است و باید انقلاب اسلامی را که برای تصمیم بزرگ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بنا نهاده شده است، یاری کنند.
وی افزود: متاسفانه در کشور با دو تفکر روبرو هستیم، یک نگاه خودباوری و اتکا به ظرفیت داخلی و باور دیگر نگاه به خارج است. نقش فعالان اقتصادی و بخش خصوصی برای تقویت خودباوری بسیار حیاتی است.
غضنفرآبادی با اشاره به وجود ظرفیت جوان پای کار، مومن و انقلابی بیان کرد: ظرفیت نیروی جوان پای کار، مومن و انقلابی در کشور کم نیستند و بخش خصوصی باید ورود کند و جوانان نخبه را جذب و از تخصص آنها بهره ببرد.
رئیس دادگاه انقلاب تهران بیان داشت: وضعیت برخی از دستگاههای اقتصای ما دچار مفسده هستند و اگر فاسد بماند فشل می شود و به همین منوال تصمیمات بی ثمر گرفته خواهد شد.
غغضنفرآبادی افزود: فساد شاخه های مختلفی دارد، دستگاه قضا به بحث مفاسد اقتصادی ورود کرده است اما دستگاه قضا در مراحل پایانی می تواند ورود کند و باید به کمک بخش خصوصی از ابتدا جلوی مفاسد اقتصادی گرفته شود.
وی افزود: نفوذ اقتصادی مشکلات عدیده ای برای ما به وجود آورده است، دستگاه قضا با جدیت به دنبال حذف مفسدین خواهد بود و برخود جدی با مفاسد اقتصادی می کند.
حجت الاسلام والمسلمین موسی غضنفرآبادی با اشاره به رفع موانع حقوقی برای فعالان اقتصادی عنوان کرد: مشکلات ما بخش نامه های غلط و غیر اصولی در کشور است. بخش خصوصی باید ورود کند تا بخش نامه هایی منطبق با وضعیت اقتصاد کشور ابلاغ شود.
رئیس دادگاه انقلاب عنوان کرد: بانک مرکزی چرا باید نداند که چه مقدار ارز در کشور وجود دارد و یا اینکه چگونه می توان جلوی نوسان ارز در کشور را گرفت، حتما این سیاه نمایی ها در کشور به زیان اقتصاد است.
غضنفر آبادی با ورود به موضوع کالای قاچاق که بحث جدی کارگروههای اقتصادی بود؛ عنوان کرد: دستگاه قضا با جدیت تمام جلوی ورود کالای قاچاق ایستاده است و با کمک بخش خصوصی و انتظامی کار با جدیت انجام می شود.
در این نشست دبیران کار گروه‌های اقتصادی اتاق بازرگانی که به همت بسیج فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، به بیان نظرات و مشکلات پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *