benzin.1

مصرف بنزین سوپر کاهش یافت

تصویر روز: طبق اعلام مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی رفاهی و بین‌راهی، پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، میزان مصرف بنزین سوپر تاحد قابل توجهی کاهش یافته است.

محمد عطاپور در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌ مساله که توزیع بنزین سوپر در جایگاه‌ها کم است، اظهار کرد: با توجه به این‌که پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی، قیمت بنزین سوپر به ۳۵۰۰ تومان در هر لیتر افزایش یافت، استقبال مردم از این فرآورده نفتی کاهش یافته است.

به گفته وی، در حال حاضر اکثر جایگاه‌ها فاقد بنزین سوپر هستند و این در حالی است که سکوها و کارگران آمادگی سوخت‌رسانی بنزین سوپر را دارند، اما این بنزین در اکثر سکوها وجود ندارد.

مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی رفاهی و بین‌راهی با بیان این‌که هزینه سکو توسط جایگاه‌داران پرداخت می‌شود اما بنزین سوپر به اکثر جایگاه‌ها تعلق نمی‌گیرد، گفت: اصلی‌ترین مساله در حال حاضر کاهش مصرف بنزین سوپر است.

کنترل مصرف سوخت با توجه به میانگین بالای مصرف سوخت، افزایش توان صادرات، مبارزه با قاچاق سوخت و اختصاص منابع حاصل از مدیریت مصرف به مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم‌درآمد به صورت مستقیم و نیز کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و شهرها از جمله اهداف اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین اعلام شده که برپایه آن از بامداد ۲۴ آبان‌ماه قیمت بنزین سهمیه‌ای برای وسائل نقلیه لیتری ۱۵۰۰ تومان و قیمت آزاد آن لیتری ۳۰۰۰ تومان همچنین قیمت بنزین سوپر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *