bimeh ma

تحقق سود ۴۲۱ ریالی برای هر سهم بیمه ما

تصویر روز: شرکت بیمه ما در فعالیت ۶ ماه اول سال جاری موفق شد سود هر سهم را ۹۷ درصد افزایش داده و به مبلغ ۴۲۱ ریال برساند. این در حالیست که سود هر سهم این شرکت در مدت مشابه سال مالی قبل مبلغ ۲۱۴ ریال بوده است.
این شرکت که چندی پیش آخرین گزارش عمملکرد منتهی به شهریور ۹۸ خود را منتشر کرد و طبق این گزارش سود انباشته شرکت مبلغ ۶۱۱ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال محقق شده که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته رشد ۹۴ درصدی را تجربه کرده است.
گفتنی است؛ سود خالص این شرکت بیمه ای در دوره یاد شده ۹۷ درصد رشد کرده و ازمبلغ ۳۲۰ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال در پایان سال ۹۷ به ۶۳۱ میلیارد و ۳۰۴ میلیون ریال در پایان شهریور ۹۸ رسیده است.
همچنین سود عملیاتی شرکت هم در این دوره ۱۲۴ درصد رشد داشته و به ۶۰۹ میلیارد و ۴۸۴ میلیون ریال رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال مالی گذشته ۲۷۲ میلیارد و ۴۵۴ میلیون ریال بوده است.
نگاهی به ترازنامه شرکت نشان می دهد که جمع دارایی های شرکت بیمه “ما” با رشد ۱۸ درصدی همراه شده و در پایان شهریورماه امسال به ۲۱٫۳۴۴ میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال رسیده است.
این شرکت در نیمه اول سال جاری ۴۱۸۹ میلیارد ریال حق بیمه صادره کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد بیشتر شده و درآمد حق بیمه نیز ۷۳ درصد افزایش یافته و از ۱٫۶۲۱ میلیارد و ۴۸ میلیون ریال به ۲٫۸۰۷ میلیارد و ۸۹۵ میلیون ریال رسیده است.
نگاهی به عملکرد مهر ماه بیمه ما
عملکرد یک ماهه منتهی به مهرماه سال جاری این شرکت در حالی منتشر شد که رشد ۱۲ درصدی حق بیمه(قبولی اتکایی) نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده و این مبلغ در پایان مهر ماه به مبلغ ۶۶۸,۶۳۸ میلیون ریال رسیده است.
بنابراین گزارش، شرکت بیمه “ما” که در بیش از ۱۰ رشته بیمه ای فعالیت می کند از ابتدای سال مالی ۹۸ توانسته است به میزان۴ هزار و ۸۵۷ میلیارد و ۹۵۳ میلیون ریال، حق بیمه صادر کند.
شرکت بیمه “ما” در مهر ماه سال جاری به میزان ۱۷ درصد بیمه آتش سوزی صادر کرده است. همچنین بیمه عمر و سرمایه گذاری نیز بخش قابل توجهی از بیمه های صادره شرکت را در مهر ماه به خود اختصاص داده است.
موضوع افزایش سرمایه
شرکت بیمه ما که با سرمایه ۱۵۰ میلیارد تومانی در بازار دوم بورس درج شده چندی پیش در خصوص شایعه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها دست به شفاف سازی زد.
با توجه به مجاز بودن افزایش سرمایه از محل افزایش بهای ناشی از تجدید ارزیابی دارایی های اشخاص حقوقی به موجب ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی، حمایت از کالاهای ایرانی و برخورداری از معافیت مالیاتی، این شرکت تصمیم دارد در سال جاری از محل تجدید ارزیابی دارایی های ملکی بر اساس مصوبه هیات مدیره سرمایه را تا میزان ۱۰۰ درصد افزایش دهد.
این تصمیم به منزله قطعیت در افزایش سرمایه نبوده و منوط به نتایج حاصل از ارزیابی توسط کارشناسان رسمی، حصول کلیه شرایط مانند موافقت و تصویب مجمع فوق العاده سهامداران، اخذ مجوز های لازم از سازمان های ذیربط با انجام تمامی اقدامات قانونی طبق قوانین و دستورالعمل های آن سازمان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *