image 600 400

دغدغه معیشتی و اقتصادی مردم باید حل شود

تصویر روز: رییس سازمان بسیج اصناف با محمد جواد نیک ­روش مسئول سازمان بسیج دانشجویی در لانه جاسوسی سابق آمریکا (سازمان بسیج دانشجویی) دیدار کرد.

در ابتدای این جلسه نیک­ روش به ارائه طرح اعتلای سازمان پرداخت و گفت طرح تحول برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تدوین شده و پس از بررسی مدلهای­ غربی، طرحی مبتنی بر بوم­گرایی این کشور تهیه شده است.

وی با اشاره به انجام پژوهشی ۶ مرحله‌ای به روش تحلیل مضمون ناظر بر بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در موضوعات بسیج، دانشجو، دانشگاه و بسیج دانشجویی گفت: ماحصل این پژوهش یک نقشه کامل و جامع بوده است، که آن طرح تحول و اعتلا بسیج دانشجویی است و این سازمان نیز از سال گذشته تمامی فعالیت‌های خود را در راستای این طرح اجرا می‌کند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با تأکید بر روند فعالیت‌های سازمان در سیری ۵ مرحله‌ای شامل مسأله شناسی،کشف پاسخ، گفتمان سازی، مطالبه گری و اقدام میدانی افزود: خیلی از مسائل جاری کشور که توسط این سازمان در فرایند ۵ گانه بررسی می‌شود مرتبط با اصناف است و تعامل بین این دو قشر منجر به باز شدن گره از کارهای کشور می‌شود که لازمه آن همراهی مردم و مطالبه از مسئولین می‌باشد.

در ادامه حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف فعالیت ­های جدید انجام شده توسط بسیج دانشجویی را تحسین کرد و گفت: به عنوان مشارکت و ذی­حق با ۸٫۰۰۰ اتحادیه و ۴۰٫۰۰۰ کادر صنفی حاضر به همکاری با سازمان بسیج دانشجویی هستیم تا دغدغه معیشتی و اقتصادی مردم حل شود.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بخش سوم این بیانیه که مرتبط با فعالیت این قشر مطرح شده است مباحث اقتصادی است، لذا با توجه به مردمی و تخصصی بودن اصناف این قشر، بخش سوم بیانیه عملیات این سازمان تعریف شده است.

حسن پور ادامه داد: فرهنگ خودجوش بودن نیروها می­ بایست نهادینه شود، از این ­رو اصناف ما به صورت تخصصی در قالب گروه­های جهادی در مناطق محروم حاضر می­شوند و به نیازمندان خدمات­­ رسانی تخصصی ارائه می­دهند.

وی تاکید کرد: همکاری و مشارکت این دو قشر در بستر بازار، اتاق­های بازرگانی، کمیسیون نظارت در صنعت و معدن می­تواند گره ­گشای مشکلات کشور باشد.

در پایان نشست نیک ­روش گفت: کارگروه ­مشترکی به صورت تخصصی بین این دو قشر ایجاد شود و با انعقاد تفاهم ­نامه ­ای عملیاتی به منظور تعامل و همکاری بیشتر، بین نیروهای سراسر کشور یک هم ­افزایی راهبردی ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *