5l2a9765 0ddddc771f

بانک پاسارگاد از برگزیدگان کنکور تجلیل کرد

تصویر روز: در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و برای دوازدهمین سال متوالی،مراسم تقدیرازنفرات برتر کنکور سراسری سال۹۸ ،با حضور جمعی از مسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش و آموزش کشور، تعدادی از استادان برجسته دانشگاه‌های کشور و مدیران ارشد بانک ‌پاسارگاد درمحل دانشگاه خاتم برگزارشد و نفرات برتر کنکور سراسری در پنج رشته آزمایشی علوم ریاضی،علوم تجربی، علوم انسانی، زبان خارجی و هنر،ازسوی بانک پاسارگاد مورد حمایت قرارگرفتند.

به گزارش تصویر روز دراین مراسم به نفرات اول درهر پنج رشته‌ی تحصیلی ۲۵ هزار سهم، به نفرات دوم ۱۸هزار سهم و به نفرات سوم ۱۵هزار سهم بانک ‌پاسارگاد اهدا شد.همچنین برگزیدگان تا هر مقطعی که درداخل کشور ادامه‌ی تحصیل دهند بورسیه‌ی بانک خواهند بودوماهانه مبلغ۷میلیون ریال دریافت خواهند کرد.
به گزارش خبرنگار ما، سال هاست که شاهد مهاجرت نخبگان و برترین های کنکور، به کشورهای توسعه یافته هستیم.نخبگانی که با هدف ساختن ایرانی بهتر،تمام تلاش خود را برای درخشیدن انجام داده اند ولی بعد ازاتمام تحصیل شان با بی مهری جامعه روبروشده اند.با وجود آن که نمی توان منکر نقش مهم وتاثیر گذار وزارت علوم درحمایت از برترین های کنکور، المپیادها و مخترعین جوان شد،اما تشویق و پشتیبانی ازچنین جوانانی مسئولیت اجتماعی تمام نهادهای کشور می باشد. در این میان سازمان هایی که حمایت از نخبگان ملی را وظیفه خود بدانند و به درک این مهم نائل آمده باشند که پشتیابنی از نوابغ درواقع پشتیبانی از اقتصاد و توسعه ایران است، انگشت شماراند. بانک دانش محور پاسارگاد اما،از محدود بنگاه های مالی کشورمی باشد، که کارنامه درخشانی را دراین زمینه ازخود به یادگار گذاشته است. این بانک در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود،با حمایت و تقدیر ازنخبگان کشور،زمینه را برای ارتقاء سطح علمی و تجربی آنان،آماده کرده تا ازوجود این سرمایه‌های ارزشمند برای پیشرفت و آبادانی کشورمان بهره‌‌مند شویم. امسال هم برای دوازدهمین سال متوالی ازنفرات برترآزمون سراسری سال۱۳۹۸ تقدیر بعمل آورد.
مدیرعامل بانک پاسارگاد:
برنامه دانشگاه خاتم عبور از دانشگاه استنفورد است
دکترمجید قاسمی، رییس دانشگاه خاتم و مدیرعامل بانک پاسارگاد دراین مراسم گفت: دریازده سال گذشته دانشگاه خاتم ۱۹۰نفر را بورسیه کرده است که در رشته اقتصاد نظری دانشگاه خاتم ورودی های سالیانه رتبه های زیر۳۰ کنکورسراسری هستندواین دانشگاه هرسال ۱۷ تا ۱۸ دانشجو در این رشته می پذیرد.ازاین تعداد،۵۶ نفر در مقطع کارشناسی،۴۷ نفردر مقطع کارشناسی ارشد و بقیه هم در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند ضمن این که ۲۵ نفر هم برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته اند. مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به این نکته که دانشگاه خاتم به عنوان چهارمین دانشگاه کشور موفق به اخذ مجوز راه اندازی رشته اقتصاد نظری شده است افزود: بنیاد نخبگان توفیقات خوبی برای بازگشت نخبگان به داخل کشور داشته است و این دانشگاه با راه اندازی رشته اقتصاد نظری، تعدادی از نخبگانی را که به درجه استادی در دانشگاه های معتبر دنیا نائل شده اند را به کشور بازگردانده است.
قاسمی برنامه های راهبردی دانشگاه خاتم راعبور از دانشگاه استنفورد عنوان کرد و با اشاره به برپایی هم اندیشی با نخبگان ایرانی شاغل در خارج از کشورافزود: ۶ سال پیش،۲۷ نفر از نخبگانی که مهاجرت کرده‌بودند را دعوت کردیم ودراین هم اندیشی،شش پروژه بزرگ برای دستیابی به این هدف راهبردای طراحی و تدوین و پس از آن نیز سمینارهایی با حضور نخبگان و استادان برجسته برپا و مقرر شد که این نخبگان از یک ساعت تا ۳۶۵ روز در دانشگاه خاتم حضور پیدا کنند.

5l2a9169 de5d2c9275
دانشگاه خاتم در حوزه فناوری های همگرا که حوزه جدیدی است یک برنامه مشترک با دانشگاه سوربن فرانسه تعریف کرده است که دانشجویان دانشگاه خاتم نیمی از واحد را در دانشگاه خاتم و نیمی دیگر را در دانشگاه سوربن می گذرانند. وی همچنین افزود: ما افرادی را داریم که مقاله آنها در برترین سطح ارزیابی‌های جهان بوده‌است.رییس دانشگاه خاتم ضمن تشکر و قدردانی از حمایت های وزارت علوم در راه اندازی دانشگاه خاتم گفت: تمامی توفیقات به دست آمده را به خاک پای مردم ایران تقدیم می کنم و امیدوارم این حرکت در خدمت ارتقای علمی و زندگی هموطنان قرار گیرد.
قاسمی با اشاره به هلدینگ‌های گروه مالی پاسارگاد تصریح کرد: در این بانک چندین هلدینگ بزرگ دارد. به طور مثال هلدینگ میدکو توانسته است ظرف یازده سال ۳۵ پروژه را با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلار اجرا کند و محصول سالانه ۵/۲ میلیارد دلاری داشته باشد. ما واحدی داریم که سنگ مس تولید می‌کند که رقیبی برای آن وجود ندارد و حتی دولت شیلی از این مسئله تقدیر کرد، همه اینها در زمان تحریم‌ها اتفاق افتاد.
مدیرعامل بانک پاسارگاد ازعملیات بهره برداری و تولید کاتد مس با اتکا بر دانش بومی به روش تانک بایولیچینگ برای نخستین بار در دنیا در مجتمع بابک مس ایرانیان شهربابک از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ میدکو خبرداد وافزود: دراین روش با استفاده از نوع خاصی از باکتری های غیرمضر محصول نهایی استحصال می‌شود و دانش این تکنولوژی سازگار با محیط زیست توسط متخصصین ایرانی طی پنج سال پژوهش و تلاش مستمر ایجاد و راه اندازی شده است. به گفته وی ،ازمزایای اصلی روش تانک بایولیچینگ می‌توان به حذف کوره های ذوب و در نتیجه کاهش قابل ملاحظه آلایندگی و صرفه جویی در مصرف آب و منابع انرژی در راستای حمایت از محیط زیست و عمل به مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد.
قاسمی به فعالیت گروه مالی پاسارگاد در حوزه های دیگر اشاره کرد و از سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد دلاری دربخش انرژی خبر داد و گفت: دو میدان گازی جدید که از سوی رییس جمهوری به آن اشاره شد از سوی هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد وبدون کمک های خارجی درحال اکتشاف است. وی افزود: گسترش انرژی پاسارگاد با ارائه طرحی که از سوی سه نخبه ایرانی فعال در شرکت های بزرگ نفتی خارج از کشور به وزارت نفت ارائه کرد در یک مسابقه سنگین بین المللی برنده اکتشاف این میادین نفتی شد.
مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به فعالیت های بانک پاسارگاد در زمینه اقتصاد مقامتی، شرکت فناپ را نمونه ای از این اقدامات خواند که تنها چندماه پس ازآغاز فعالیت این بانک باهمکاری گروهی از نخبگان کشور شروع به فعالیت کرده است. وی با تاکید به اینکه شرکت فناپ به عنوان بزرگترین شرکت در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات بخش خصوصی مطرح است،تصریح کرد: این شرکت با به کارگیری نخبگان ایرانی، توانایی رقابت و برنده شدن درعرصه بین المللی را دارد .
عضو هیأت‌امنای دانشگاه خاتم: اقدامات بانک پاسارگاد در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی قابل تقدیر است
همچنین دراین مراسم دکتر سهراب‌پورعضو هیأت‌امنای دانشگاه خاتم و رییس سابق دانشگاه شریف، ضمن تبریک به برگزیدگان به آنان یادآوری کرد که قدردان زحمات والدین خود باشند. وی ادامه داد: شما نخبگان و دانشجویان از مرحله نوجوانی به جوانی رسیده‌اید و حالا مسئولیت شما سنگین‌تر شده‌است. هر چه در این کشور ساخته شود، توسط همین نخبگان است به عنوان مثال شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله اقدامات نخبگان است.وی ادامه داد: در مؤسسات بزرگ موضوع توجه به مسئولیت‌اجتماعی مطرح است و علاوه بر وظایف تخصصی نسبت به جامعه مسئولین دارند.وی با بیان اینکه مدیر عامل بانک‌پاسارگاد در زمینه حمایت در حوزه‌های ورزش هنر و علمی فعالیت‌های قابل تقدیری داشتند، از هدف ایشان برای تبدیل دانشگاه خاتم به استنفورد ایران خبر داد.
مدیر کل دفتر غیر دولتی وزارت علوم: اقدام بانک پاسارگاد در حمایت از نخبگان، ارزشمند است
خانم دکتر شمیرانی، مدیر کل دفتر غیر دولتی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری نیز در سخنانی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ مؤسسه غیردولتی داریم که از بین آنها حدود ۱۸ مؤسسه از جمله دانشگاه خاتم توانستند به دانشگاه تبدیل شوند، تأکید کرد: یکی از پارامترهای مهم برای وزارت علوم تعداد هیأت علمی و دانشجویان هستند که که دانشگاه خاتم توانسته از حد نصاب نیز بالاتر برود و می‌دانیم برای جذب هیأت‌علمی هم سختگیری‌های خاص خود را دارد.
وی حمایت از نخبگان را در حالی که خروج مغزها از مقطع کارشناسی‌ارشد به کارشناس رسیده ضروری دانست و تأکید کرد: این حرکت در شرایطی که خروج مغزها هم از نظر نیروی انسانی و هم سرمایه‌های فکری در آینده کشور را به مشکل مواجه خواهد کرد، باعث دلگرمی آنان خواهد بود و امید است این زنجیره مهربانی و حمایت از نخبگان به دست همین افرادی که امروز از آن برخوردار می شوند، تداوم یابد. وی ضمن تشکر از دکتر قاسمی و مجموعه بانک پاسارگاد به نمایندگی از وزارت علوم از این اقدام تقدیر کرد.
رتبه اول کنکور سال ۱۳۹۵ در رشته هنر: بانک پاسارگاد ما را در مسیر علم اندوزی دلگرم کرده‌است
الهه اسماعیلی دانشجوی رشته سینما در دانشگاه هنر تهران که جزء رتبه‌های برتر کنکور در سال‌های قبل و بورسیه بانک پاسارگاد است، ضمن تبریک به نفرات برتر کنکورسراسری گفت: می‌دانم راه سختی را پشت سر گذاشته‌اید اما بدون شک در ادامه مسیر راه سخت‌تری را پیش‌رو خواهید داشت. بنابراین با همان جدیتی که آغاز کرده‌اید ادامه مسیر دهید.وی ضمن قدردانی از مدیرعامل و روابط عمومی بانک‌پاسارگاد، افزود: این بانک به‌رغم اینکه وظیفه‌ای درقبال ما داشته‌باشد طی این سال‌ها حمایت‌های بی‌دریغی را شامل حال ما کرده‌است. به‌طوری که توانستیم با حمایت‌های بانک‌پاسارگاد با دغدغه‌های مالی کمتری توان خود را بر یادگیری و علم‌آموزی بگذاریم.اسماعیلی ادامه داد: متأسفانه افرادی بوده‌اند که به‌دلیل وجود دغدغه‌های مالی نتوانسته‌اند در مسیر کسب آگاهی و علم و دانش موفق ظاهر شوند. اما ما به‌عنوان برترین‌های کنکور سراسری همیشه این دلگرمی را داشته‌ایم که بانک‌پاسارگاد از ایده‌ها و طرح‌های ما حمایت می‌کند و قدردان حمایت آن هستیم.
در ادامه این برنامه از علیرضا سخایی راد از اهواز، محمد صادق مجیدی یزدی از تهران، دانا افاضلی از تهران در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ایزدمهر احمدی نژاد از تهران، محسن راستکار از تبریز، فرهنگ امیری از شیراز، در گروه آزمایشی علوم تجربی، فاطمه شب‌خیز از لار، مریم اسماعیلی از تهران، امین ایمانپور از تبریز درگروه آزمایشی علوم انسانی، سارا سادات کریمی از تهران، صبا محمدی مفرح از تهران، پریا سینائیان از تهران در گروه آزمایشی هنر و امیرشایان چادگانی پور از اصفهان در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی تقدیر شد.

نفر دوم گروه علوم تجربی: حمایت های بدون چشمداشت بانک پاسارگاد، قابل تقدیر است
محسن راستکار نفر دوم گروه علوم تجربی، دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار ما این اقدام بانک‌پاسارگاد را گام بزرگی در جهت حمایت از نخبگان دانست و گفت: بسیاری از جوانان بخاطر شرایط کشور و برخی بی مهری‌ها علی‌رغم میل باطنی تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. لیکن چنین اقداماتی آنان را دلگرم می‌کند تا علی‌رغم مشکلات در کشور خودشان بمانند.
همچنین صبا محمدی مفرح، رتبه دوم رشته هنر نیز که هم اکنون دانشجوی رشته موسیقی دانشگاه هنر است، چنین حمایت‌هایی را بسیار خوب و ارزنده خواند و گفت: این نفرات برای کسب چنین رتبه‌هایی تلاش زیادی انجام داده‌اند و با وجود چنین حمایت‌هایی، خیلی بیشتر و بدون این که درگیر مشکلات دیگری باشند، می‌توانند روی کار خود تمرکز کنند.وی در عین حال پیشنهاد داد که بانک‌ها علاوه بر مسائل مالی، از لحاظ فرهنگی نیز نخبگان را مورد حمایت قرار دهند که از جمله این حمایت‌ها می‌توان به عضویت در کتابخانه های معتبر و استفاده از آنان در امور فرهنگی اشاره کرد.
مریم اسماعیلی رتبه دوم رشته علوم انسانی و دانشجوی رشته حقوق دانشگاه تهران هم در خصوص حمایت بانک پاسارگاد از نخبگان گفت: به نظرم کار قشنگی از طرف بانک‌پاسارگاد انجام شده‌ است. حمایت از جوانانی که به دنبال موقعیت بهتر اجتماعی درس خوانده و تلاش کرده‌اند قطعا کار ارزشمندی است.وی این حمایت‌ها را که بدون چشمداشت از سوی بانک انجام می شود، دلگرم کننده خواند و ادامه داد: بانک‌پاسارگاد از بانک‌هایی است که شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور نخبگان تأسیس کرده‌است و قطعا موقعیت‌های شغلی خوبی در انتظار شرکت‌های دانش‌بنیان است و افرادی هم که وارد این شرکت‌ها می‌شوند، با موفقیت‌های زیادی رو به رو خواهند شد.
نرگس شاکر، مادرعلیرضا سخایی‌راد رتبه یک کنکور ریاضی نیزدراین مراسم با قدردانی از بانک‌پاسارگاد که بدون این که وظیفه‌ای در قبال نفرات برتر کنکور داشته‌باشد این برنامه را برای این افراد در نظر گرفته‌است، اظهارامیدواری کرد که این برنامه‌ها همچنان تداوم داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *