bandpei

احتمال تعطیلی نیروگاه منتظر قائم ملارد

تصویر روز: محسنی بندپی اعلام کرد: اگر تا پایان وقت امروز نیروگاه شهید منتظر قائم ملارد به سوخت گاز تغییر حالت ندهد فعالیتش متوقف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ استاندار تهران پس از جلسه هیئت دولت در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اگر تا پایان وقت امروز نیروگاه شهید منتظر قائم ملارد به سوخت گاز تغییر حالت ندهد فعالیتش متوقف می‌شود.
آقای انوشیروان محسنی بندپی افزود: در جلسه دیروز هیئت دولت مصوب شد تمام نیروگاه ها، پالایشگاه‌ها و کارخانجاتی که سوخت مایع مصرف می‌کند باید تغییر سوخت به گاز بدهند تا آلودگی هوا کمتر شود و اگر در مقطعی کمبود گاز بوجود بیاید فعالیتشان متوقف خواهد شد.
وی گفت: پیش از این کارخانه سیمان تهران که روزانه ۸۰۰ هزار لیتر سوخت مازوت مصرف می‌کرد با همکاری وزارت نفت گاز سوز شده است و این روند همچنان ادامه دارد و در مورد نیروگاه منتظر قائم ملارد نیز تصمیم گرفته شد که اگر تا امروز سوخت آن به گاز تبدیل نشود فعالیت آن متوقف شود.
استاندار تهران افزود: براساس تصمیمات هیئت دولت شهرداری‌های کلانشهر‌ها موظف شدند همه فعالیت‌های عمرانی را که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود متوقف کنند و راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز مکلف شد از تردد و ورود همه وسایل نقلیه دودزا به شهر تهران جلوگیری کند.
آقای محسنی بندپی گفت: براساس مطالعات بیش از ۱۰ درصد آلودگی هوای تهران از فعالیت موتورسیکلت‌ها ناشی می‌شود و هر موتور معادل ۷ خودروی سمند آلودگی ایجاد می‌کند.
وی افزود: براساس تصمیم دولت همه دستگاه‌های دولتی که اتوبوس‌های گازسوز دارند باید این اتوبوس‌ها را در اختیار ناوگان حمل و نقل شهری قرار دهند و شهرداری تهران هم باید از حداکثر ظرفیت مترو استفاده کند.
استاندار تهران گفت: براساس بررسی‌ها ۶۰ ممیز ۸ دهم درصد منابع آلودگی هوای تهران به منابع متحرک اختصاص دارد که سهم خودرو‌های دیزلی ۳۳ درصد و سهم وسایل نقلیه بنزین سوز ۲۸ درصد است و البته باید توجه کنیم که این آلودگی هوا به خاطر تغییرات اقلیمی است که اختصاص به تهران و ایران ندارد و پدیده‌ای جهانی است.
آقای محسنی بندپی همچنین در خصوص انتشار بوی بد در شهر تهران افزود: براساس بررسی‌هایی که در روز‌های ۱۱ و ۲۳ آذر در ساعت ۱۶ انجام شد متوجه شدیم غلظت آلاینده SO۲ (دی اکسید گوگرد) ۳۲ برابر زمان‌های دیگر است و این امر عمدتاً بر اثر سوخت مازوت یا نفت کوره متصاعد می‌شود.
وی در خصوص اقدامات بلندمدت برای رفع آلودگی هوای تهران گفت: تغییر سوخت مصرفی خودرو‌ها در کلانشهر‌ها به سوخت یورو ۵ و انتقال همه این تولیدات برای مصرف کلانشهر‌ها در دستور کار است.
استاندار تهران افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل یکی از مهمترین کار‌هایی است که می‌تواند به رفع آلودگی هوای تهران کمک کند چرا که از مجموع ۳ میلیون موتورسیکلتی که در تهران تردد می‌کند ۸۱ درصدشان فرسوده است و همچنین ۶۰ درصد کامیون‌ها و ۷۳ درصد ناوگان اتوبوس‌های تهران هم فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *