4327243

صدور ۳۲۱ میلیون کارت بانکی در کشور

تصویر روز: بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، ۳۲۱ میلیون و ۷۶۳ هزار کارت بانکی تا پایان آبان صادر کردند.

اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با انتشار آماری اعلام کرد: بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، ۳۲۱ میلیون و ۷۶۳ هزار کارت بانکی در قالب کارت برداشت، اعتباری، هدیه و کارت پول الکترونیک، تا پایان آبان ماه صادر کردند.
این در حالی است آمار منتشره در خرداد ۱۳۹۸ نشان می‌داد ۳۴۲ میلیون و ۹۸۲ هزار کارت بانکی توسط شبکه بانکی صادر شده بود که نشان از کاهش ۲۱ میلیونی در تعداد همه کارت‌ها دارد که از جمله دلایل آن می‌توان به پایان رسیدن تاریخ انقضای کارت‌ها و غیر فعالسازی اشاره داشت.
گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که بانک ملی ایران با صدور بیش از ۶۶ میلیون کارت بانکی در رده اول صدور انواع کارت بانکی قرار گرفته و پس از آن بانک ملت و سپه قرار دارند.
بر اساس گزارش منتشر شدهِ اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی تا پایان آبان ماه، بیش از ۲۱۹ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۳۲۶ کارت بانکی از نوع برداشت در شبکه بانکی صادر شده که بانک ملی ایران با تعداد ۳۹ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۹۶۷ کارت، بیشترین صدور کارت برداشت در میان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور را داشته است و بانک‌های ملت، سپه و صادرات در رده‌های بعدی قرار دارند؛ از سویی دیگر بانک خاورمیانه کمترین تعداد کارت برداشت را در شبکه بانکی صادر کرده است.
بر اساس گزارش منتشر شدهِ اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی تا پایان آبان ماه، بیش از دو میلیون و ۹۸۶ هزار و ۱۲۵ کارت بانکی از نوع اعتباری در شبکه بانکی صادر شده که بانک ملت با تعداد یک میلیون و ۲۴۵ هزار و ۱۴۵ کارت، بیشترین صدور کارت اعتباری در میان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور را داشته است.
جدیدترین گزارش بانک مرکزی در خصوص کارت‌ها بانکی نشان از صدور بیش از ۹۷ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۳۹ کارت خرید یا هدیه در سطح کشور توسط شبکه بانکی دارد که بانک ملی ایران با صدور ۲۶ میلیون و ۲۳۵ هزار کارت هدیه در رتبه نخست این جدول قرار گرفته و پس از آن نیز بانک‌های پارسیان و ملت قرار دارند.
به گزارش ایبنا ، این گزارش حاکی است که بیش از یک میلیون و ۹۸۰ هزار کارت پول الکترونیک توسط بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در دوره مورد بررسی صادر شده که حدود ۳۷۵ هزار کارت در استان تهران و یک میلیون و ۶۰۵ هزار کارت بانکی نیز به سایر استان‌ها ارتباط دارد. ضمن اینکه عمده بازار کارت پول الکترونیک در اختیار بانک ملت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *