khodro

خودرو دپو شده خودروسازان به صفر رسید

تصویر روز: وزیر صنعت با بیان اینکه خوشبختانه آمار تولید کالاهای منتخب کشور در ۸ ماهه امسال عمدتاً افزایشی بوده است، گفت: کف پارکینگ خودروسازان از خودروهای دپو شده صفر شده است.
به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی در جلسه قرارگاه رونق تولید که با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به توان و ظرفیت بالای قرارگاه، این عزیزان همواره برای کمک به طرح‌های مختلف وزارت صمت پایه کار بودند.

وی تصریح کرد: یکی از دلایلی که امسال و با وجود افزایش موانع، مشکلات اجرایی کمتر شده است؛ همین رویکرد ما در افزایش سطح همکاری‌ها و بهره گیری از توان داخلی است.

رحمانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آمار تولید کالاهای منتخب کشور در ۸ ماهه امسال عمدتاً افزایشی بوده است؛ در آلومینیوم با توجه به تدابیر اتخاذ شده تا پایان سال کسری تولید جبران خواهد شد و در بخش خودرو نیز خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی انجام شده و این صنعت امروز راه افتاده و کف پارکینگ خودروسازان از خودروهای دپو شده صفر شده است.

وزیر صنعت: دپویِ خودروسازان به صفر رسیده است

وی تاکید کرد: تزریق منابع جدید و داخلی سازی در صنعت خودرو کشور جواب داده و البته ضرورت دارد که احتیاطات لازم را برای ادامه کار و توسعه این صنعت بیش از پیش داشته باشیم.

وزیر صمت با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص تأمین مالی صنایع خودروسازی کشور گفت: امیدواریم این اتفاق به رونق بیشتر این صنعت کمک کند و همچنین باید فروش اموال مازاد شرکت‌های بزرگ خودروسازی را سرعت ببخشیم.

روند تعادلی بازار حفظ شده است

رحمانی گفت: علی رغم نگرانی‌های موجود، بعد از اصلاح قیمت بنزین با همت مجموعه بازرگانی وزارت صمت بازار روند تعادلی داشته و از ثبات خوبی برخوردار است.

وی افزود: ثبات فعلی بازار و تنظیم شرایط آن سختی‌های خاص خود را داشته و به مسلماً جلوی هرگونه اقدام و تصمیمی که روند حال حاضر را دچار اختلال کند خواهیم ایستاد و حتماً با کمک دستگاه‌های قضائی با متخلفان برخورد قانونی لازم را خواهیم داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد ۲ طرح رصد زنجیره تأمین صنعت پتروشیمی و همچنین رصد وضعیت بازار ورق‌های فولادی گفت: یکی از دغدغه‌های وزارت صمت، ساماندهی میزان تقاضای پتروشیمی در راستای جلوگیری از برخی واسطه گری‌ها و دلالی‌ها در سطح عرضه بوده است

در پتروشیمی و فولاد، میزان عرضه و تقاضا باید شکل واقعی به خود بگیرد

رحمانی ادامه داد: تمام حساسیت ما روی این موضوع متمرکز بوده است که میزان عرضه و تقاضا شکل واقعی به خود بگیرد و آن‌هایی که تولید کننده واقعی نیستند سهمیه ای دریافت نکنند تا بازار به ثبات و آرامش برسد.

وی تصریح کرد: نظارت‌ها باید به طور مستمر انجام شود و مسلماً متخلفین باید بدانند که در صورت عدول از قانون حتماً بابت تخلفات خود هزینه خواهند پرداخت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: باید اهداف‌هایی همچون رصد زنجیره تأمین صنعت پتروشیمی و فولاد و…؛ به تمامی واحدها اطلاع‌رسانی شود و در سطح استان‌ها نیز مخاطبان طرح با آن آشنایی کامل داشته باشند.

رحمانی خاطرنشان کرد: نوسانات قیمتی در صنعت فولاد به هیچ عنوان قابل قبول نیست و نباید افزایشی را شاهد باشیم این مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور نیز بوده است و لازم الاجراست.

وی تاکید کرد: در حوزه پتروشیمی عموماً تولیدات بیش از مصرف داخلی است و در صنعت فولاد نیز با توجه به افزایش تولیدات در بسیاری از محصولات فولادی، حتی شاهد افزایش ۳۰ درصدی صادرات نیز بودیم و انتظار داریم همه شرکت‌ها با تبعیت از سیاست‌های ابلاغی به حفظ تعادل بازار در داخل کشور بیش از پیش کمک نمایند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و این شرایط مقتضیات خاص خود را دارد؛ در برابر متخلفین و عواملی که موجب بی قانونی در شرایط تنظیم بازار کشور می‌شوند هیچ تعارفی نداریم.

رحمانی اضافه کرد: انتظار می‌رود مدیران بخش‌های مختلف در تصمیم گیری ها دقت نظر کافی را داشته باشند و پس از اتخاذ آن با دقت و با قدرت برای پیگیری و ثمربخشی تصمیمات پیگیری‌های لازم را نیز انجام دهند.

وی در پایان با اشاره به ضوابط فعالیت و نظارت بر بسترهای آگهی الکترونیکی خودرو گفت: تصمیمات در هر عنوان و شکلی که اتخاذ می‌شود باید در راستای منافع مردم باشد و انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط به این موضوع نیز برای تسریع در خروجی تصمیمات خود گام‌های اجرایی تری بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *