benzin.4

پیشنهادی برای کاهش نرخ بنزین وجود ندارد

تصویر روز: سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ مجلس گفت: پیشنهادی برای امکان کاهش نرخ بنزین در سال آینده در قالب لایحه بودجه سال ۹۹ وجود ندارد.

 هادی قوامی در گفتگو با صدا و سیما، درباره امکان کاهش نرخ بنزین در سال آینده بر اساس بودجه ۹۹ گفت: چنین پیشنهادی در قالب لایحه بودجه وجود ندارد و تنها مواردی که در زمینه سوخت درباره آن صحبت می‌شود، امکان افزایش سهمیه خودروهاست، با توجه به اینکه در برخی از ایام سال همانند سال نو و تابستان ممکن است نیاز صاحبان خودرو‌ها به بنزین زیاد باشد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه افزود: ما در این زمینه این پیشنهادات را بررسی می‌کنیم و امیدواریم مصوبه‌ای در این خصوص داشته باشیم.
آقای هادی قوامی در ادامه گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ مجلس در قالب لایحه بودجه سال آینده کل کشور، خیرین مدرسه ساز در سال ۹۹ از پرداخت حق انشعاب آب، برق و گاز معاف شدند.
وی تصریح کرد: همچنین براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، در سال آینده دولت موظف است همزمان با پرداخت مطالبات پیمانکاران، مالیات ارزش افزوده را به آنان پرداخت و تا زمانی که این پرداخت انجام نشده، سازمان امور مالیاتی حق طلب مالیات ارزش افزوده یا جرایم آن‌ها را از پیمانکاران نخواهد داشت.
آقای قوامی افزود: در مصوبه دیگری سال آینده از مشترکان آب و برق که الگوی مصرف را رعایت کنند، مالیاتی که وزارت نیرو هر ساله علاوه بر آب بها دریافت می‌کرد را دیگر دریافت نخواهد کرد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: همچنین در قالب بودجه ۹۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده که به صورت آزمایشی انجام می‌شود، اجرای آن یک سال دیگر نیز به صورت آزمایشی تمدید شد.
آقای قوامی افزود: قرار شد در سال آینده ۷۸۰ میلیارد تومان از طلب و بدهی سازمان‌های توسعه‌ای ایدرو و ایمیدرو تهاتر شود.
وی همچنین گفت: وزارت نیرو در سال آینده بدهی خود به خزانه بابت ماده ۳۲ قانون برنامه با مابه التفاوت قیمت‌های تکلیفی برای طرح‌های آب و فاضلاب و برق را تهاتر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *