larijani.3

آقای ترامپ کلاهتان را بردارید و از منطقه فرار کنید

تصویر روز: رئیس مجلس شورای اسلامی به ملت ایران اطمینان داد که مجلس با قاطعیت پیگیر مجازات عاملان شهادت سپهبد سلیمانی است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۵ دی) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: حادثه تکان دهنده روز جمعه اخیر یک باره شرایط منطقه و جهان را تغییر داد شهادت سردار بزرگ مقاومت، مجاهد نستوه حاج قاسم سلیمانی و همراهانش ملت ایران را به سوگ نشاند؛ این شهید بزرگوار ۴۰ سال در راه انقلاب اسلامی و امنیت ملت ایران یک سره در مجاهدت بود.

او ادامه داد: سردار سلیمانی از ابتدای جوانی در دفاع مقدس حضور فعال داشت و از فرماندهان شجاعی بود که در اکثر عملیات مهم کشور نقش پیشرو داشت و پس از آن در فرماندهی سپاه قدس در دفاع از امنیت منطقه بدیلی نداشت و همگان رشادت‌های این سرباز ولایت را در سرکوب تروریست‌های داعش مشاهده کردند، چه در عراق و چه در سوریه. بنابه درخواست دولت‌های آنان او بود که به کمک مردم آن کشور‌ها شتافت و با طراحی‌های دقیق شر تروریست‌ها را از سر مردم منطقه زدود.

لاریجانی بیان کرد: سلیمانی مرد بزرگی در تاریخ ایران و منطقه است و به همین دلیل شهادت او به ملت‌های منطقه شوک عجیبی وارد کرد، در مبارزات ملت عراق با داعش یار او مجاهد گران قدر شهید حاج ابومهدی المهندس حضوری فعال داشت، قدردانی ملت عراق در تشییع باشکوه این دو مجاهدِ مبارزات ضد تروریست‌های وحشی، نشان دهنده نقش آنان در امنیت منطقه است. آقای ترامپ شما جنایتی بزرگ مرتکب شده‌اید و نام شما را در تاریخ جهان هم ردیف جنایت کودتای ۲۸ مرداد و جنایت دیگر آ‌مریکا در سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران ثبت می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان آمریکایی با دست پاچگی اعلام کردند ما اقدام پیش دستانه انجام دادیم؛ برای اینکه از پوشش قانون جنگل بهره جویند جدای از اینکه این قانون من درآوردی چیزی جز قانون جنگل نیست در همین متن هم خلاف واقع گفته اند، چه اقدامی در پیش رو بود که شما دست به اقدام پیش دستانه زدید؟ مسئولان آمریکایی گفته‌اند که سردار سلیمانی می‌خواست در سوریه، لبنان و عراق علیه نیرو‌های آمریکایی اقداماتی انجام دهد، این ادعا یک دروغ بیش نیست، مردم آمریکا و مجلس نمایندگان این کشور بدانند ادعای رئیس جمهور آمریکا دروغ گویی برای پوشش دادن به یک جنایت جنگی و تروریستی است و قصد فریب دارند.

او بیان کرد: اگر اسنادی دارند علنی کنند، اینکه در یک فرودگاه بین المللی در یک کشور، نیرو‌های آمریکایی با هلی کوپتر و هواپیما یک مسئول عالی رتبه ایرانی و یک مسئول عالی رتبه عراقی را به شهادت برسانند، با هیچ کدام از قواعد بین المللی سازگار نیست. اقدام وحشیانه رئیس جمهور آمریکا عملیات تروریستی جنگی محسوب می‌شود که در دل آن نهایت بی حرمتی به مردم عراق نهفته است. بدون هیچ مجوزی شبانه و دزدانه این کار را انجام داده‌اند.

لاریجانی بیان کرد: آقای ترامپ با وحشت زدگی اعلام کرد که ملت ایران و عراق برای این اقدام جشن و سرور راه انداخته‌اند، همین سخنان آن‌ها نشان می‌دهد چقدر از واقعیت‌های منطقه دور هستند، آقای ترامپ وزیر خارجه بی ادب شما با اطلاعات غلطی که به شما داده است شما را در این باتلاق بی سرانجام انداخته، لااقل واکنش ملت ایران و عراق را در مقابل اقدام جنایت کارانه خود ببینید و بفهمید چقدر بی راهه رفته‌اید.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ملت ایران شما را نمی‌بخشد و سزای این گستاخی را خواهید چشید و شما مسئول آن هستید. شما با این کار امنیت منطقه را به مخاطره انداخته‌اید و باید پاسخگو باشید، ملت ایران در راه انقلاب اسلامی شهدای گران قدری تقدیم کرده‌اند و اتفاقا در همه این جنایت‌ها به نحو مستقیم یا غیرمستقیمی آمریکا دست داشته است، چه در دفاع مقدس که صدام را تهدید به جنگ کردید و آن را مورد حمایت قرار دادید و چه حمایت از تروریست‌های ضد انقلاب که بزرگان کشور را ترور کردند و آ‌خرین آن این جنایتی بود که سردار مجاهد حاج قاسم و یارانش را به شهادت رساندید.

او گفت: بدانید این ماجراجویی نتایج دردآوری را برای شما خواهد داشت، آقای ترامپ ملت ایران را تهدید نکنید، شما دولتی هستید که با ذلت تمام مقابل طالبان که به عنوان تروریست از آن یاد می‌کردید، درخواست امان می‌کنید، کلاهتان را بردارید و فرار کنید و آن‌ها هستند که به شما فرمان می‌دهند، شما امروز در مقابل ایران در باتلاقی گرفتار شده‌اید که چندین برابر قاره اروپا است. شما به خاطر نادانی خود جان آمریکایی‌هایی را نیز در این منطقه وسیع به خطر انداخته‌اید، بهتر است قبل از هر چیزی کلاهتان را بردارید و از منطقه فرار کنید.

لاریجانی تصریح کرد: به نمایندگان محترم ملت و مردم عزیز شهادت سرباز پاک باخته سپهبد قاسم سلیمانی، شهید حاج ابومهدی، شهید پورجعفری، شهید مظفری نیا و شهید طارمی و شهید زمانیان را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. هوشیاری ملی در ایران آنقدر چشمگیر بود و هست که همه ملت در عزای این عزیزان به صحنه آمده اند و با یک هم بستگی ملی در مقابل ستم آمریکایی‌ها ایستادند و یک صدا از مسئولان پاسخ کوبنده و درخور را می‌طلبند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ملت عزیز ایران، همه مسئولان کشور خادم شما هستند و دستور و خواست شما را روی چشم می‌نهند و همان گونه که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای که فرمودند در مقابل کسانی که به عزت ملی کشور جسارت کنند پاسخ کوبنده خواهند داد، مجلس شورای اسلامی به ملت عزیز عرض تسلیت دارد و در مقابل مجاهدت خالصانه شهید سرافزار حاج قاسم و یاراش سر تعظیم فرود می‌آورد و باجدیت پیگیر مجازات بانیان این اقدام وحشیانه خواهد بود.

او گفت: ملت ایران همبستگی خود را حفظ کنید که کلید پیروزی ملت در هم بستگی و وحدت شماست.

در پایان نطق رئیس مجلس نمایندگان از صندلی‌های خود برخواستند و به میان مجلس آمدند و یک صدا شعار «مرگ بر آمریکا» و «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» سر دادند.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز گفت: آقای ترامپ این پاسخ واقعی مردم ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *