soltanizadeh

اپلیکیشن کانون صرافان ۱۹ دی رونمایی می شود

تصویر روز: رئیس کانون صرافان ایرانیان اعلام کرد: مراسم رونمایی از اپلیکیشن این کانون بزودی با حضور رییس کل بانک مرکزی در تهران برگزار می شود.

کامران سلطانی زاده در گفت و گو با پایگاه خبری تصویر روز با بیان این مطلب افزود: مراسم رونمایی از این اپلیکیشن همزمان با هشتمین سالگرد تاسیس کانون صرافان ایرانیان انجام خواهد شد.

وی اظهارداشت: با هماهنگی های صورت گرفته این مراسم روز پنجشنبه ۱۹ دی ماه جاری با حضور جمعی از مسئولان و دست اندکاران این حوزه در  دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

تصمیم خوب بانک مرکزی در رفع نگرانی صرافان برای فعالیت در بستر مجاز فضای مجازی

سلطانی زاده در ادامه گفت و گو با تصویر روز به مصوبه سال گذشته شورای پول و اعتبار در خصوص بازار متشکل ارزیاشاره کرد و گفت: به منظور ساماندهی و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کارا برای معاملات ارزی، تشکیل «بازار متشکل معاملات ارزی» در یک‌هزار و دویست و شصت و چهارمین جلسه مورخ ۱۸‏‏‏‏/۱۰‏‏‏‏/۱۳۹۷ شورای پول و اعتبار مورد تصویب قرار گرفت.

به گفته وی در سازوکار اجرایی بازار مذکور، امکان معامله ارزها در بستر الکترونیکی فراهم و مقرر شد از این طریق عرضه و تقاضای بی‌واسطه ارز برای بازیگران آن بازار امکان‌پذیر است

سلطانی زاده تاکید کرد: پس از تصویب این مقررات برخی ابهامات در خصوص عدم امکان فعالیت شرکت‌های صرافی در فضای اینترنتی و مجازی به استناد تبصره ذیل ماده (۲۸) «دستورالعمل اجرایی تأسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها» مطرح شد ، لذا ازاین طریق اعلام می‌شود با عنایت به مصوبه جلسه مورخ ۱۸‏‏‏‏/۱۰‏‏‏‏/۱۳۹۷ شورای پول و اعتبار، خرید و فروش ارز در بازار متشکل ارزی ایران توسط صرافی‌های مجاز عضو بازار مزبور، مشمول ممنوعیت خرید و فروش در فضای اینترنتی و مجازی نمی‌باشد.‏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *