sarafi.3

همتی: نرخ ارز بزودی کاهش می یابد

تصویر روز: رئیس کل بانک مرکزی: این بانک تلاش می‌کند نرخ ارز را به ارزش ذاتیش نزدیک کند و این نرخ‌ها که امروز برای ارز وجود دارد، ارزش ذاتیش نیست.

به گزارش صدا وسیما، عبدالناصر همتی در نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تشکر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور پاسخ دادن به درخواست مردم عزیز ایران مبنی بر انتقام از آمریکایی‌ها گفت: ان شاءالله در آینده شاهد آثار مثبت اقتدار جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.
وی با بیان اینکه در بازار‌های مالی اوضاع آرام است افزود: همانطور قبلا نیز قول داده بودم، بانک مرکزی در بازار حضور دارد و اجازه نوسان زیاد در بازار را نخواهیم داد.
رئیس کل بانک مرکزی افزود: با تدابیری که در این بانک اتخاذ کردیم و اقداماتی که در حال انجام است به زودی ثبات به بازار باز خواهد گشت و شاهد تعدیل نرخ ارز خواهیم بود.
وی با ابراز امیدواری نسبت به تعدیل نرخ ارز گفت: نوساناتی که اخیراً شاهد آن هستیم ناشی از شک‌های سیاسی است و ماندگار نخواهد بود. آقای همتی افزود: هم اکنون نرخ ارزی که در صرافی‌های رسمی عرضه می‌شود بسیار پایین‌تر از آنچه در سایت‌ها نوشته می‌شود است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: ما تقاضای واقعی را از طریق صرافی‌های رسمی تامین می‌کنیم و اگر چه تنش‌های سیاسی نوساناتی را در بازار ایجاد کرده، اما این مسئله به تدریج از بین خواهد رفت.
رئیس کل بانک مرکزی با رد درخواست خبرنگاران مبنی بر اعلام نرخ واقعی ارز افزود: آنچه من می‌توانم بگویم این است که نرخ کنونی ارز با ارزش ذاتی آن فاصله دارد و ما باید تلاش کنیم نرخ ارز به ارزش ذاتیش نزدیک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *