azad4u3

منطقه آزاد انزلی میزبان مدیران توسعه تجارت مناطق آزاد

تصویر روز: نشست دو روزه مدیران و کارشناسان حوزه گمرک و ترانزیت مناطق آزاد هشت گانه کشور به ریاست ناصر خرمالی مدیر توسعه صادرات، گمرک و ارزش افزوده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مرکز همایش ها و نمایشگاه های این منطقه برپا شد.

بررسی و تبادل نظر در خصوص مسائل و مشکلات گمرکی مربوط به صادر کنندگان و فعالین اقتصادی هر منطقه، بحث و گفتگو درباره تدوین شیوه نامه مشوق های صادراتی در مناطق و مدون ساختن دستورالعمل فرایند نقل و انتقال خودرو با پلاک منطقه آزاد میان مناطق آزاد در چارچوب مزایا و معافیت های قانونی مناطق آزاد، بهمراه بررسی سازوکارهای رفع برخی مشکلات پیش آمده در حوزه مسافری در زمینه امور بانکی، از مهمترین محورهای مورد بحث در کارگروه تخصصی فوق بود که در روزهای ۱۸ و ۱۹ دی ماه سال جاری به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار گردید.

بنابراین گزارش علاوه بر تدوین شیوه نامه مشوق های صادراتی و نقل و انتقال خودرو، در این نشست دو روزه، مقرر شد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در زمینه رفع مسائل بانکی حوزه مسافری، با پیگیری از بانک مرکزی، اقدامات لازم را معمول دارد.

132132213

مصوبات نشست مدیران توسعه تجارت مناطق بعد از تصویب در این کارگروه توسط دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در راستای تسهیل و تسریع فرایندهای اجرای قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، در تعامل با گمرک و سایر نهادهای مربوط به مقولات مرتبط با صادرات و واردات کالا مورد پیگیری قرار می گیرد.

گفتنی است بازدید از ظرفیت ها و امکانات بندری و ترانزیتی مجتمع بندری کاسپین، توانمندیهای واحدهای تولیدی-صنعتی و حوزه های کاری خدمات رسانی گمرکی در بخش های مختلف منطقه از دیگر برنامه های کاری، کارگروه مدیران توسعه و تجارت مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد انزلی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *