havashenasi

ورود سامانه جدید بارشی از غرب کشور

تصویر روز: برف، برخی استان‌های کشور را سفیدپوش کرد، دستگاه‌های امدادی را به حالت آماده‌باش درآورد و برخی محور‌های مواصلاتی را هم مسدود کرد.

به گزارش صداوسیما، مطابق اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان، فارس، شمال خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، البرز، تهران، سمنان، شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان شاهد بارش برف و باران و مه آلودگی خواهد بود.
محمد رودباری مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم در این رابطه گفت: با توجه به اطلاعیه هواشناسی مبنی بر ورود جبهه بارشی همراه با کولاک، برف و برودت هوا به کشور تلاش شده از دو روز گذشته اطلاعیه به استان‌های درگیر ارسال و تاکید شود راهدارخانه‌ها از نظر شن، نمک، تجهیزات راهداری، گازوئیل و… حتماً تجهیز شوند.
رودباری با اشاره به اینکه در ۹۴۰ پایگاه راهداری زمستانی ادوات و راهداران در آماده‌باش کامل هستند، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با ادامه ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین و چند استان دیگر درگیر بارش برف شود.
بارش برف در مناطق مختلف کشور که از شب گذشته آغاز شده، موجب تعطیلی ادارات و مدارس برخی استان‌ها در روز پنجشنبه شد.
ورود سامانه بارشی جدید به کشور موجب بارش‌های سنگین برف در استان‌های مختلف شده و پیش بینی می‌شود این بارش‌ها در روز‌های آتی نیز ادامه یافته و شاهد کاهش قابل توجه دمای هوا در این مناطق باشیم.
شدت بارندگی و کاهش دما در برخی استان‌ها به حدی بود که ادارات و مدارس در روز پنجشنبه را به تعطیلی کشاند.
در استان‌های زیادی نظیر کردستان، کرمانشاه، تهران، البرز، کرمان، خوزستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، هرمزگان و فارس بارش برف و باران و مه‌آلودگی پیش‌بینی می‌شود.
از اوایل وقت روز جمعه سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا شمال غرب و غرب کشور را در برمی‌گیرد و روز شنبه در جنوب غرب کشور و زاگرس مرکزی سبب ایجاد بارش می‌شود.
آسمان تهران ابری و در برخی ساعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *