corona

کشف دارو و واکسن ویروس کرونا

تصویر روز: روز گذشته در بازار‌های جهانی، قیمت نفت برنت بیش از دو دلار افزایش یافت و قیمت هر بشکه از این نفت ۵۶ دلار و ۵ سنت معامله شد. قیمت نفت وست تگزاس آمریکا، رشد ۱.۷۹ دلار داشت و بشکه‌ای ۵۱ دلار و ۴۰ سنت معامله شد.

به گزارش تابناک به نقل از رویترز نوشت: امروز قیمت جهانی نفت بیش از ۳ درصد رشد داشته و دلیل آن گزارش کشف داروی مؤثر برای جلوگیری از ویروس کرونا بوده است. در روز‌های گذشته، شیوع ویروس کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی جهان تأثیر زیادی گذاشت. در این میان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) به دنبال کاهش بیشتر عرضه نفت هستند. آن‌ها به دنبال کاهش ۵۰۰ هزار بشکه دیگر از این نفت هستند که در صورت تحقق، مجموع کاهش تولید نفت اوپک پلاس به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه خواهد رسید.

روز گذشته روزنامه چینی شانگ‌جیانگ گزارش داد که تیمی از محققان به رهبری شی‌جیانگ داروی مؤثری برای ویروس کرونا پیدا کرده‌اند. در گزارش جداگانه‌ای که اسکای نیوز منتشر کرد، اعلام شد: دانشمندان انگلیسی پیشرفت بسیار خوبی در زمینه واکسن ویروس کرونا داشته اند که مرحله بهبود را از ۲ تا ۳ سال به ۱۴ روز کاهش داده است.

هرچند کارشناسان معتقدند این واکسن برای ویروس فعلی که شیوع پیدا کرده بسیار دیر است، این پیشرفت برای جلوگیری از اشاعه آن در دیگر نقاط بسیار مؤثر خواهد بود. در گروه سایر فرآورده‌های پالایشگاهی هم بنزین رشد ۶.۶۴ دلاری داشت و گالنی ۱۵۰ دلار و ۹۶ سنت معامله شد. نفت کوره رشد ۵.۵۸ دلاری و گازوئیل ۲۱.۲۵ دلار افزایش داشت. به گزارش رویترز خبر دستیابی به دارو و واکسن برای مقابله با ویروس کرونا امیدواری به فعالیت‌های اقتصادی را بیشتر کرد و تقاضا را برای نفت خام افزایش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *