mahi

ایران رتبه نخست جهانی در پرورش ماهی قزل‌آلا

تصویر روز: رئیس سازمان شیلات ایران، از رتبه نخست جهانی کشورمان در حوزه پرورش قزل‌آلا خبر داد.

به گزارش صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، از رتبه نخست جهانی کشورمان در حوزه پرورش ماهی قزل‌آلا خبر داد.
نبی‌اله خون‌میرزایی در ارتباط با رسانه ملی افزود: هم‌اکنون از برنامه تکلیفی تولید میگو، چندین گام پیش‌تر برداشته‌ایم و بخشی از نیاز‌های این صنعت در داخل تامین می‌شود.
وی اضافه کرد: در پرورش ماهیان خاویاری بعد از چین و ارمنستان، در رتبه سوم جهان قرار داریم و طی دهه آینده در رده دوم جهانی بعد از چین قرار خواهیم گرفت.
معاون وزیر در سازمان شیلات ایران، با اشاره به صنعت نوپای آبزی‌پروری در کشور و با بیان این که در سال‌های آغازین انقلاب حدود ۳ هزار تن تولیدات آبزی‌پروری داشتیم در حالی که امسال این میزان چند برابر شده است، گفت: ایران به دانش مورد نیاز دست یافته و با برون‌سپاری، هم اکنون بخش خصوصی در حال انجام فعالیت‌های صنعت آبزی‌پروری است.
وی، تنوع محصولات در آبزی‌پروری را مشمول بومی‌سازی صنایع در کشور دانست و افزود: دانش فنی این کار و تربیت نیروی انسانی کارآمد و زیرساخت‌های سخت‌افزاری مانند آب و خاک، عمران، تاسیسات فنی و مهندسی، برندینگ و بسته‌بندی و فرآوری در سال‌های گذشته بر مسیر بومی صورت گرفته است.
خون‌میرزایی از مزیت برتر شیلات برای سرمایه‌گذاری و سودآوری سخن گفت و تاکید کرد: نیروی انسانی مورد نیاز برای پرورش انواع آبزیان آب شیرین و شور و پرورش میگو و ماهی در قفس در خدمت این صنعت است.
به گفته وی، شهرک‌های داخلی با بهره‌گیری از حوزه تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده و فرصت سرمایه‌گذاری و سودآوری بسیار خوبی در خدمت گرفته‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *