iphone x

تلفن همراه ۹۶ ساعت ناقل ویروس کروناست

تصویر روز: چالش مبارزه با ویروس کرونا در سراسر جهان همه گیر شده و محققان به دنبال راهکارهای جدید برای مقابله با این ویروس هستند اما به تازگی دانشمندان دریافتند که یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا تلفن همراه است.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ساینس، خوشبختانه راه‌های مقابله با بیماری بسیار آسان است. شستن دست‌ها به مدت ۲۰ ثانیه و رعایت بهداشت فردی برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا بسیار با اهمیت است.

مجققان دریافته‌‌اند که یکی از راه های انتقال بیماری قطرات سرفه، عطسه و بزاق دهن است که ویروس تاجی شکل را به فاصله یک تا ۱.۳۰ متر حمل می‌کند و در مجاری تنفسی شخص دیگر منتقل و آلوده می‌کند.
«رودرا کانباپانورا» متخصص ایمونولوژیست مرکز بهداشت دانشکاه تنسی آمریکا در این باره گفت: «متوجه شدیم که نوع صفحات شیشه‌‌ای و نمایشی همچون صفحه کامپیوتر و تلفن همراه قادر است تا ۹۶ ساعت یا چهار روز ویروس را در دمای اتاق زنده نگهدارد.»
این اطلاعات بخشی از یافته‌هایی است که در سال ۲۰۰۳ میلادی از ویروس سارس که شبیه به ویروس کروناست بدست آمده است.
وی افزود: «به طور مثال در هنگام حرکت در خیابان‌ها، مسیر مترو، و… اگر کسی در نزدیکی شما سرفه یا عطسه کند و قطره‌‌ای از این مواد روی صفحه تلفن همراهتان بیفتد شما می‌توانید به این ویروس مبتلا شوید. پس یکی از راهکارهای مقابله ضد عفونی کردن صفحه و پشت تلفن همراهتان است.»
اغلب افراد روزانه صدها بار از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند و با آن کار کرده یا در فضای مجازی می‌چرخند.
شرکت تحقیقاتی دیکات پس از بررسی بر ۹۴ گروه دانشجو اعلام کرد که هر فرد روزانه ۷۶ بار تلفن خود را برای پیامک و ایمیل چک می‌کند و حدود ۲۶۰۰ بار گوشی‌‌اش را لمس می‌کند و این کار تبدیل به یک عادت شده است که بدون فکر انجام می‌شود. پس تلفن همراه می‌تواند منبعی برای انتقال ویروس کرونا باشد و برای ۹۶ ساعت ویروس را زنده نگهدارد بنا بر این بهتر است که سطوح اطراف خود را مرتب ضدعفونی کنید و از همه مهم‌تر به پاکسازی تلفن همراهتان بسیار دقت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *