keremlin

 جاذبه های گردشگری روسیه

تصویر روز: روسیه را می توان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در دنیا دانست زیرا پهناور ترین کشور در دنیا بوده و همین موضوع سبب میشود تا تعداد زیادر از آثار تاریخی و طبیعی و همینطور جاذبه های زیبا در این کشور وجود داشته باشد.

این کشور دارای تاریخ پر فراز و نشیبی بوده و دوره های تاریخی بسیار زیادی را پشت سر گذاشته است از روسیه تزاری گرفته تا حزب کمونیست همه و همه سبب پیدایش جاذبه های تاریخی بیشماری در این کشور شده اند. عمانطور که در بالا گفته شد روسیه کشوری بسیار وسیع بوده و از قاره اروپا تا آمریکا را در بر می گیرد. اما جالب است که بدانید این کشور با توجه به جمعیتی که دارد دارای تراکم جمعیت بسیار کمتری نسبت به سایر کشور ها می باشد. روسیه دارای جمعیتی 140 میلیون نفری بوده و در هر کیلومتر مربع تنها 8 نفر زندگی می کنند. روسیه با داشتن مرزهای مشترک بسیار زیادی با کشور های مختلف می تواند برای شما جاذبه های بیشماری را فراهم آورد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با جاذبه های بیشمار این کشور پهناور و زیبا آشنا کنیم.

موزه ملی آرمیتاژ

موزه ای بسیار زیبا که در زمان مورد استفاده خود به عنوان کاخ زمستانی مورد استفاده قرار می گرفته است. این موزه دارای آثار بسیار زیادی بوده که در آن بیش از 3 میلیون اثر مختلف به چشم می خورد این آثار هنری از زمان های مختلف در این کاخ موزه باشکوه وجود دارد که توانسته است فرهنگ ها و تمدن های گوناگونی که در این سرزمین وجود داشته است را به خویی نشان دهد. این موزه دارای سالن های متعددی بوده که هر کدام دارای شرایط خاص به همراه مواردی خاص می باشد که همین امر سبب می شود امکان دیدن از آنها برای شما در یک روز وجو نداشته باشد. این موزه در شهر زیبای سنت پترزبورگ قرار گرفته است که این شهر خود نیز دارای جاذبه های فذاوان و بیشماری است چه از نظر طبیعی و چه از نظر فرهنگی.

خیابان نوسکی

یکی از معروف ترین خیابان هایی که در سنت پترز بورگ و تور روسیه می توانید نمونه آنرا مشاهده کنید وجود دارد. این خیابان داری جاذبه های بیشماری بوده و مراکز خزید و فروشگاه های بیشماری در آن دیده می شوند که هرکدام به نوبه خود دارای جاذبه های فراوانی می باشند. این خیابان دارای کافه ها و رستوران های بیشماری بوده که هر کدام از انها دارای جذابیت های خاص خود به همراه منو های خاص خود می باشد شما می توانید با قدم زدن در این خیابان 4 کیلونتری خازرات بسیار خوبی از سفر خود به شهر سنت پترزبورگ و کشور روسیه به ثبت برسانید.

کلیسای کاران

به گزارش سفر باتو ، تنها کلیسایی که ساخه مسیحیت ارتودوکس در این شهر وجود دارد و همکنون نیز به فعالیت های مذهبی خود نیز ادامه میدهد این کلیسای بسیار زیبا می باشد. کلیسای ارتودوکس کاران دارای جاذبه های معماری بیشماری است که آرامگاه یکی از مهروف ترین چهره های روسیه نیز در آن وجود دارد این کلیسا در خیابان مشهور نوسکی قرار دارد و علاوه بر حاذبه های تاریخی دارای جاذبه های خنری بیشماری نیز می باشد. جالب این که بدانید این کلیسای بسیار زیبا اثری از شاهکار  کلیسیسم روسیه است که در نوع خود بسیار زیبا و حائز ایهمیت نیز می باشد.

نیروی دریایی سنت پترزبورگ

دانشکده نیروی دریایی سنت پترزبورگ که تاریخ ساخت آن به به اوایل قرن 18 میلادی بر می گردد. این ساختمان بسیار زیبا از فاصله های بسیار زیاد قابل رویت است زیرا دارای مشخصه های بسیار منحصر به فردی بوده که کمتر ساختمانی در جهان نمونه آن را دارا می باشد. از دیگر کاربرد هایی که این ساختمان دارد کشتی سازی است در کشور روسیه که سالانه تعداد زیادی از کشتی های جنگی را ساخته و در اختیار نیروی دریایی این کشور قرار میدهد. تور اروپا لحظه آخری را از دست ندهید.

قلعه پیتر و پل

این ساختمان بسیار زیبا در بخشی از سنت پترزبورگ و در یکی از جزیره هایی که در شهر قرار دارد واقع شده است. این دژ بسیار قدیمی و مستحک توسط یکی از شاهان سنت پترزبورگ ساخته شده است به نام پیتر اول که این شخص به دلیل علاقه بسیار زیادی که به این شهر داست در همان سال های اول دستور ساخت چنین دژ مستحکی را داد و بعد از گذشت چند سال این ساختمان بسیار زیبا و نمادین در این شهر ساخته شد. اما جالب است که بدانید از این ساختمان طی دوران های مختلف استفاده های بسیار زیادی شده است به طور مثال زمانی برای تبعید بسیاری از افرادی که در این شهر و کشور به جرم و جنایتی مرتکب می شدند این مکان مورد استفاده قرار می گرفت اما بعد ها نیز به عنوان مکانی نذهبی به مردم سن پترزبورگ خدمت رسانی میکرده است.

در مطلب فوق سعی شده است تا تعدادی از جاذبه های گردشگری روسیه را برای شما معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *