1397062217331294715344724

چراغ سبز برای واردات خودروهای چینی

تصویر روز: عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید می‌توان با ارز منشا خارجی زمینه واردات خودروهای چینی به کشور را فراهم کرد تا بتوان با افزایش عرضه، قیمت‌ها را تا حدودی کاهش داد.
عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به دلایل گرانی افسارگسیخته خودرو در سال 98، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت تصور می‌کرد تولیدات شرکت های خودروسازی داخلی می تواند پاسخگوی نیاز بازار خودرو باشد اما تجربه سال گذشته نشان داد، عطش بازار با تولیدات داخلی رفع نمی شود.

تولید خودروسازان داخلی نمی‌تواند نیاز بازار را تامین کند

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که تولید خودروسازان داخلی نمی تواند نیاز بازار را تامین کند، به همین دلیل با افزایش تقاضا سوداگران وارد میدان شده و با قیمت سازی، گرانی چارچرخ ها را رقم می زنند.

واردات خودرو آزاد شود

وی با بیان اینکه دولت نمی تواند بازار خودرو را سامان دهد زیرا پس از اینکه خودرو از کارخانه خارج می شود فروشنده و خریدار، قیمت خودروی دست دوم را تعیین می‌کنند، اظهار کرد: برای ساماندهی بازار باید واردات خودرو آزاد شود تا بازار اشباع شود.

واردات خودروی چینی امکان رقابت تولیدات داخلی با همتایان خارجی را فراهم می‌کند

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: از آنجایی که در گذشته واردات خودروی چینی آزاد بود، امکان رقابت میان خودروهای داخلی با همتایان چینی آنها فراهم بود به همین دلیل از یک سو قیمت ها منطقی و از سوی دیگر نیاز مصرف کنندگان تامین می شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: می توان با ارز منشا خارجی زمینه واردات خودروهای چینی را فراهم کرد تا بتوان با افزایش عرضه، قیمت ها را تا حدودی کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *