amlak.1

مردم از ترس کرونا، خانه خرید و فروش نمی کنند

تصویر روز: رئیس اتحادیه مشاورین املاک تهران با اشاره به کاهش حدود ۳۸ درصدی معاملات در اسفند ماه ۹۸ اظهار داشت: پس از استخراج و اعلام آمارها از شیوع و انتشار کرونا ویروس توسط رسانه ها در کشور، مردم در شرایطی قرار گرفتند که اجازه بازدید از منازل خود را توسط مشاورین و مشتری ها ، ندادند، این امر علاوه بر سایر امور، تعداد معاملات ملک را بشدت کاهش داد، بطوریکه آمار قراردادها در اسفندماه به ۱۵۹۱۵ و مبایعه نامه ها به ۹۶۲۹ و اجارنامه ها به ۶۱۶۱ عدد رسید.

به گزارش تصویر روز به نقل از اتاق اصناف تهران ، مصطفی قلی خسروی در ادامه تاکید کرد: بحران شیوع کرونا ویروس و عدم کسب و کار، منجر به تعطیلی واحدهای صنفی اجاره ای گردید، پرداخت اجاره بها در این صورت غیر ممکن است و این تعطیلی ها، خود بنای بیکاری و معضلات دیگر است.

خسروی همکاری و مساعدت دولت در ادامه جریان زندگی برای صنوف متضرر را خواستار و گفت: اصناف همیشه از نظام و دولت مقتدر کشور، تا پای جان حمایت کرده اند، لذا اکنون دولت میتواند با ارایه تسهیلات، بخشش مالیاتی و …از صنوف آسیب دیده تا پایان این بحران حمایت نماید.

خسروی با واکنش نسبت به گفته برخی از کارشناسان مسکن در رابطه با افزایش قیمت مسکن پس از فروکشی این ویروس بیان داست: به هیچ وجه، افزایش قیمتی امکان پذیر نخواهد بود، چرا که ، توان مردم در شرایط فعلی بسیار پایین است، زمانی که بسیاری از افراد بیکار شده و سطح درامدشان به حداقل رسیده، چگونه امکان خرید ملک برایشان فراهم شود ؟ پس مشهود است استدلال گفته شده اشتباه و غیر کارشناسی می باشد.

وی گفت: تمامی اتحادیه ها غیر انتفاعی بوده و درامدی ندارند، در حال حاضر برای پرداخت حقوق ماهیانه کارکنان خود با عدم نقدینگی و خالی بودن خزانه اتحادیه روبرو هستند که این خود از دیگر معضلات دشوار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *