da79d6cc 6bb9 486f 98b2 cc1f2aab4ab8

افتتاح 72 مرکز جدید نیکوکاری اصناف و بازار

تصویر روز: همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور رییس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور ، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) ، رییس اتاق اصناف ایران و نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران 72 مرکز نیکوکاری بطور همزمان در سراسر کشور افتتاح شد.
به گزارش تصویر روز دکتر غلامرضا حسن پور در این مراسم اعلام کرد: با افتتاح این 72 مرکزجدید ، تعداد مراکزنیکوکاری اصناف و بازار کشور به 173مرکز افزایش یافت. به گفته وی این اقدام در راستای تفاهم نامه مشترک بسیج اصناف وکمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا می شود.
مسئول سازمان بسیج اصناف گفت: امروز یکی از این مراکز در مجتمع تجاری شبنم تهران و به نام شهید داود کنعانی راه‌اندازی شد. درحالی که تا کنون اکثر مراکز نیکوکاری در محلات ایجاد و بسیج اصناف نیز این مراکز را در بازارها و اتحادیه‌های صنفی واتاق های بازرگانی راه‌ اندازی می‌کرد.
وی با اشاره به اینکه این نخستین بار است که یک مرکز نیکوکاری در مجتمع تجاری با همت جوانان اصناف وبا پشتیبانی پیشکسوتان راه‌اندازی می شود افزود: این اقدام می‌تواند به الگویی مناسب در کشورتبدیل شود.
وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان ماه مبارک رمضان تعداد مراکز نیکوکاری اصناف وبازار در کشور به 200 مرکزافزایش خواهد یافت. دکتر حسن پور با تاکید بر گسترش مراکز نیکوکاری اصناف و بازار اظهارداشت: هسته اصلی مراکز نیکوکاری اعضای اتحادیه ها ،اصناف، بازاریان و خیرین خواهند بود.
وی گفت: طبق توافقات صورت گرفته مقرر شد کار جمع آوری کمک ها و نحوه هزینه کردن آن توسط هیات امناء مراکز نیکوکاری انجام و گزارش عملکرد اقدامات صورت گرفته نیز بصورت فصلی در اختیارسازمان بسیج اصناف و کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گیرد.
وی با اشاره به سال جهش تولید تاکید کرد: یکی ازکارهای مهم این مراکزایجاد اشتغال وکمک به تولید و رسیدگی به اصناف وبازاریانی است که دچارمشکلات مالی شده اند.
وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ایجاد شده برای کسبه محترم ولزوم کمک مؤمنانه ، یکی از اولویت های این مراکزرسیدگی به این گونه امورو برون رفت ازشرایط فعلی حاکم براصناف وبازاراست.
پرداخت وام قرض الحسنه به اصناف
رییس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی در ادامه اعلام کرد: پیرو توافق صورت گرفته با بنیاد مستضعفان مقرر شد مبلغ 100 میلیارد ریال در اختیار اصناف آسیب دیده شهرستانهای استان تهران قرار گیرد.
وی اظهارداشت: این مبلغ بزودی در قالب وام قرض الحسنه به منظور کمک معیشتی در اختیار اصناف آسیب دیده و یا کارگران بیکار شده این واحدهای صنفی قرار خواهد گرفت.
وی بر لزوم گسترش فعالیت های صندوق های قرض الحسنه اصناف و بازار تاکید نمود.
عضوهیأت عالی نظارت برسازمانهای صنفی افزود: علی رغم مشکلات موجود ، اصناف همواره در خط مقدم خدمت رسانی به مردم قرار داشته و این موضوع را در عمل نیز در رزمایش کمک مؤمنانه به اثبات رسانده اند.
درخشش ملت ایران در مبازره با ویروس کرونا
غلامرضا حسن پور در ادامه گفت: ایران اسلامی به برکت فرهنگ غنی مکتب تشیع و رهنمودهای مقام معظم رهبری و همکاری و همیاری مردم، تهدید ویروس کرونا را به یک فرصت تبدیل کرد.
وی با بیان اینکه امروز شرایط ایران به مراتب بهتر از کشورهای غربی به ویژه آمریکاست، گفت: با شیوع ویروس کرونا تمدن غربی ناکارآمدی خود را به نمایش گذاشت.
وی افزود: در این شرایط بسیج اصناف این توفیق را بدست آورد که همانند گذشته خدمتگزار مردم باشد.
وی تصریح کرد: اصناف و بازاریان همواره در صف اول خدمت رسانی به مردم بوده اند و در این آزمایش نیز به لطف الهی سربلند بیرون آمدند.
شایان ذکر است در پایان این مراسم که جمعی از مدیران کمیته امداد کشور و استان تهران ونیزسایرمسؤلین وخیرین حضور داشتند،علاوه برمرکزنیکوکاری شهید داودکنعانی ، سه مرکزنیکوکاری دیگردرتهران به نام های مولی الموحدین،حضرت سکینه (س) و ققنوس راه اندازی واحکام هیأت مدیره این مراکزتقدیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *