pelak.1

تحویل خودرو بدون پلاک ممنوع شد

تصویر روز: رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در ابلاغیه‌ای اعلام کرد: تحویل خودروی بدون پلاک و یا تحویل دستی پلاک به خریداران، ممنوع است.

به گزارش وزارت صمت، عباس تابش در این ابلاغیه تاکید کرده است: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده به منظور ساماندهی بازار خودرو در کارگروه تنظیم بازار و به منظور ایجاد محدودیت برای خرید خودرو توسط اشخاصی که با هدف سفته بازی و دپوی خودرو ها، فروش با قیمت‌های بالاتر انجام می‌شود؛ مقرر شد، هرگونه خودرو تحویلی خودرو سازان به خریداران منوط به الصاق پلاک بر روی خودرو بوده و از تحویل خودروی بدون پلاک و یا تحویل دستی پلاک به خریداران خودداری شود.
وی اضافه کرد: بر اساس ابلاغیه، مسئولیت اقدام نشدن به موقع در این زمینه، متوجه شرکت‌های خودروسازی است ضمن اینکه در صورت وجود و رویت خودرو‌های فاقد پلاک در محل نمایندگی یا در پارکینگ‌های عمومی، این موضوع به عنوان دپو و با ظن احتکار تلقی خواهد شد و شرکت خودروساز به همراه سایر ذینفعان به عنوان معاونت در تخلف به مراجع تعزیری معرفی خواهند شد.
رئیس سازمان حمایت ادامه داد: این موضوع به منظور رعایت در سطح واحد‌های صنفی ذیربط به اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو ابلاغ و از سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نیز خواسته شده است بر روند اجرای این دستورالعمل نظارت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *